رئیس کمیسیون اصل نود مجلس پاسخ داد؛

مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم چه زمانی واریز خواهد شد؟

در حالی که همچنان کشاورزان به قیمت خرید تضمینی گندم معترض هستند، پرداخت مطالبات آن‌ها با همین قیمت نیز با تاخیر پرداخت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم با تاخیر مواجه شده بود. پس از پیگیری، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که در چند روز آینده این معوقات پرداخت خواهد شد.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده بود. حدود ۱۱ هزار میلیارد از این مبلغ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به گندمکاران پرداخت شد.

 یعنی گندمکارانی که تا پیش از این تاریخ محصول خود را تحویل داده بودند، توانستند بخشی از این مبلغ یا تمام پول خود را دریافت کنند.

مطالبات گندمکاران تا چند روز آینده پرداخت می‌شود

پژمانفر افزود: بعد ۲۸ اردیبهشت، پرداخت گندمکاران با تأخیر مواجه شد و دیگر پولی به آنها پرداخت نشد. در پی این موضوع این قشر زحمت‌کش دچار نگرانی شده بودند و مکرراً برای پیگیری حقوق خود مراجعه و مطالبه‌گری می‌کردند.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود پول گندمکاران به سرعت پرداخت شود؛ اما متأسفانه تأخیری ایجاد شد. با توجه به شکایات متعددی که به دست کمیسیون اصل نود مجلس رسیده بود برای پیگیری این موضوع، نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نوشتم.

در این نامه از دولت خواسته شد پرداخت مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پیگیری و انجام شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور نیز با انتقال این موضوع به محمود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه روند پیگیری را تکمیل کرد.

در نهایت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه اخیر اعلام کرد که در چند روز آینده این مطالبات پرداخت خواهد شد.

قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشد، پول هم با تاخیر پرداخت می‌شود

این تاخیر مطالبات گندمکاران در حالی است که قیمت خرید تضمینی گندم هم با اعتراض بسیاری زیادی همراه شد. در حالی که بارها اعلام شده بود که قیمت ۱۵ هزار تومانی گندم برای بسیار از کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد، در نهایت دولت از این رقم کوتاه نیامد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت گندم حداقل باید به ۱۷ هزار تومان برسد. با این وجود دولت و به طور مشخص سازمان برنامه بودجه با این رقم مخالفت کرد. دو دلیل نیز از سوی دولت برای عدم اصلاح قیمت مطرح شد.

اول اینکه دولت معتقد است که با قیمت کم‌تری قادر خواهد بود گندم وارد کند. از سوی دیگر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیاز به بودجه بالاتری دارد که در شرایط کنونی قادر به تامین آن نیست.

 

کشاورزی
شناسه : 357649
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. ای ازوجدان بی خبرها ای دروغگوها چقدقصه سرایی قیمت مشخص نیست پیگیریم۷۰روزپیش گندم تحویل دادم هنوز پول گندمها را ندادید یک روز میگید ۱۵یک روز میگید۱۷یک رو میگید ۲۵بابا اگه من کشاورز پول اب این گندم رانقد بهتون نمیدادم که یک قطره اب ب ام بازنمیکردیدپول ابها را که بدهم ۲۴ساعت بعداب برام بازمیکنید ای ارازل ای فریبکاران خواهشمندم پیام مرا دراین سایت منعکس کنید شاید اقای مخبرهمشهری ماببینت شاید پیگیری کند

    1. دروغه دروغ پول دارین به مردم کشاورز بدبخت ازگرسنگی داره میمیره مسلمان هستید !
      این چه کاریه هرسال انجام میدهید من کشاورز کشاورززاده ام به فکرکشاورزان باشید مردم فهیمند دروغ نگیدبعد مشکل بزرگتر خواهدشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا