آمارهای زیبا، واقعیت های تلخ

همزمان با اعلام رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال ۱۴۰۱، مقامات دولت سیزدهم از دستاوردهای خود در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی سخن می‌گویند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ابراهیم رئیسی اعلام کرده که رشد اقتصادی معطل مذاکرات نماند؛ سخنگوی دولت رشد اقتصادی را نشان دهنده حرکت چرخ اقتصاد دانسته و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از پدیدار شدن نشانه های خروج از رکود اقتصادی خبر داده است.

اما آیا رشد اقتصادی سال گذشته بیانگر حرکت اقتصاد در مسیر رونق است؟

سیدمرتضی افقه، اقتصاددان در خصوص رشد اقتصادی سال گذشته معتقد است که: هرچند آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی به ۴ درصد رسیده، اما واقعیت این است که این عدد آنقدر هم بالا نیست.

 

ویدئو
شناسه : 358329
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. کدام رشد اقتصادی !؟ دولت از سویس با افزایش قیمتها و از سوی دیگر با مالیات ستانی درآمدهای هنگفتی کسب کرده که میگوید حتما رشداقتصادی داشتیم که این همه درآمد داشتیم . اما در واقع رشد اقتصادی باید به همراه خودش رفاه هم بیاورد آیا رفاه مردم بیشتر شده یا فقیر تر شده اند ؟ اگر رشد اقتصادی داشتیم ، چرا سطح حقوقها را اینقدر پایین نگه داشته ؟

  2. امارات کذب ودروغ یک قرون ارزش نداره چیزی که کف جامعه شاهدش هستیم رشد فقر چند صددرصدی حالاتبعات وعملکرد این دولت دربارهی بعد مشخص میشود امارطلاق بزه کاری و…. همش منشأش بی تدبیری شما بوده حالا هی امار یا به قول خودتون امید تزریق کنید امید را مردم باید با گوشت وپوست خود حس کنن نه با اخبار بیست وسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا