کلاف سردرگم صنعت خودرو ادامه دارد؛

خالی فروشی سامانه یکپارچه خودرو

هر چند شورای رقابت و وزارت صمت اصرار بر ادامه دخالت در بازار خودرو و عرضه در سامانه یکپارچه خودرو داد اما یک نماینده مجلس صحبت‌های جالبی را مطرح می کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شورای رقابت و وزارت صمت چنان مشغول مداخله در بازار خودرو هستند که حتی نسبت به راهکارهای مثبتی نظیر عرضه خودرو در بورس کالا نیز روی خوش نشان نمی دهند. با اینکه این اقدام توانست امتحان خودش را پس دهد اما این دو ارگان با عرضه شفاف خودرو در بورس نیز به صورت مداوم مخالفت می کنند و خواستار عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو هستند.

در این شرایط احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس گفته است که برآوردهای کارشناسی حکایت از آن دارد که امکان تامین این تعداد خودرو برای تحویل به متقاضیان وجود ندارد.

اخبار برگزیدهویدئو
شناسه : 358378
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. آقای علیرضابیگی می‌دونی چند تا خانواده بدون خودرو منتظرهستند ۶ماه دیگه یا یکسال یا دو سال دیگه خودرو از کارخانه بگیرن شما خودت تا حالا با اتوبوس یا مترو یا اسنپ جای رفتی ،نرفتی پس نگو این حجم از متقاضیان به خودرو مورد نظر نمی رسند و به گفته کارشناسان عملی نیست. انگار بورس برای شما چیزی محفوظ کنار گذاشته .

    1. بورس فقط به نفع خودرو ساز و دلال بود فروش با حداکثر قیمت در بورس صدای همه رو در اورده . کجا بود متغاضی ‌. همه میخرند تا بفروشند سود کنن ‌ بخاطر دو نرخی بودن ‌. هر کالایی دو نرخی باشه توش رانت و فساد ایجاد میشه . اینو همه میدونن ولی باز انجام میدن چرا؟ چون همه دلالن . از بالا گرفته تا پایین . هیچکی به فکر مصرف کننده نیس . اگ قیمت خودرو تک نرخی باشه و سودی توش نباشه ۸۰ درصد متغاضی ها از خرید صرف نظر میکنن ‌. ای ک میگی بورس خوبه بفکر جیب خودتی از مردم مایه نذار .

    2. عرضه خودرو در بورس کالا کاملا اشتباه و غیر انسانی است و نوعی حراج و قمار است و این فقط به نفع دلالان و تولید کنندگان خودرو و مافیایی که سهامداران بزرگ خودروسازی هستند میباشد ، شما اشتباه میکنید که میگویید عرضه خودرو در بورس امتحانش را پس داده ، عرضه خودرو در بورس بر قیمت کذایی آن افزوده و خودروهای بنجل شما را به قیمتهای فضایی و چند برابری قیمت واقعی رسانده، به این سبب شما دوستدار عرضه خودرو در بورس هستید ، با این نوع خبر سازی های کذب هم به شعور مردم توهین نکنید ، قیمت واقعی خودروهای شما حتی کمتر از شورای رقابت است ،

  2. افزایش قیمت خوراک پتروشیمی دقیقا پس از سال حمایت از تولید و … وبازگشت قیمت محصولات به قبل … اینگونه کارها مخالف واضح بیانات رهبر انقلاب نیست.۰۵-۰۳-۱۴۰۲

  3. با سلام شورای رقابت ووزارت صمت قیمت خودرو مونتاژی را اعلام وتصویب کردندوقرار بود پول اضافی دریافتی توسط خودرو سازان در سری اول ثبت نام یکپارچه عودت داده نشود .که متاسفانه نه تنها عودت داده نشده بلکه کرمان موتور فقط قیمت های خودش را قبول دارد به شورای رقابت ووزارت صمت هم شکایت کردیم ولی هیچکس جوابگو نیست مشخص نیست که شورای رقابتو وزارت صمت چرا برخورد نمیکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا