تابستان گرم مترو؛ از افتتاح مترو پرند تا چندین ایستگاه در خط ۶ و ۷

معاون شهرداری تهران از افتتاح چند ایستگاه مترو تا پایان تابستان خبر داد؛ که شامل مترو پرند، دو ایستگاه در خط ۷ و سه ایستگاه در خط ۶ می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلال بهرامی، معاون شهرداری تهران گفت: در تابستان امسال، ایستگاه مترو‌ میدان کتاب و یک کیلومتر مسیر در خط ۷ افتتاح خواهد شد. همچنین ایستگاه مترو پرند و ۱۹ کیلومتر از مسیر ریلی در امتداد خط یک نیز تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

 ۳ ایستگاه و ۵.۵ کیلومتر از مسیر شمالی خط ۶  مترو شامل ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهدای کن از دیگر پروژه‌هایی است که در تابستان امسال افتتاح می‌شود.

عملیات مترو خط ۱۰ آغاز شده است

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: عملیات حفاری خط ۱۰ مترو (فاز نخست از بخش غربی) را آغاز کرده‌ایم. عملیات حفاری تونل مسیر توسعه شرقی خط ۴ (فازهای اول و دوم) را نیز به‌ زودی آغاز می‌کنیم.

همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در نیمه دوم امسال، ۷ ایستگاه از خط ۶ به بهره‌برداری برسد. این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های شهدای ۱۷ شهریور، میدان خراسان، سرباز، بهار شیراز، استاد نجات‌اللهی، آیت ا… کاشانی و شهید آبشناسان می‌شود.

واگن‌های جدید اضافه خواهند شد

بهرامی تاکید کرد: اجرای قراردادهای مربوط به ساخت واگن‌های مترو در حال پیگیری است. در تلاشیم تا قرارداد ورود ۶۳۰ دستگاه واگن از محل فاینانس خارجی  را اجرایی کنیم. همچنین قرارداد ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن با رویکرد تولید انبوه قطار ملّی‌مترو از طریق شرکت واگن‌سازی تهران را در نیمه نخست سال جاری عملیاتی می‌شود.

مسکن
شناسه : 358399
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. پرند به دلیل اینکه از تهران دور است و اکثر بیچارگان در آنجا زندگی می‌کنند و پر واضح است که مسئولین امر به بیچارگان اهمیتی نمی‌دهند از این رو متروی پرند به هیچ عنوان راه اندازی نخواهد شد

  2. به یاری حق خبر صحت داشته باشه مردم پرند چندین سال منتظر مترو هستند متاسفانه همش وعده شنیدن, انشاالله که اینبار مردم ناامید نشوند خدا پشت و پناهتون موفق باشید

  3. کاش مترو زودتر شروع به کار میکرد به خصوص خط کرج . سربازی که از کرج باید ساعت ۵ صبح در محل خدمت باشه خیلی سخته وسیله پیدا کنه و همینطور خیلی از مشاغل دیگه و خیلی هم کمک میشه به مشکل ترافیک صبحگاهی مسیر تهران به کرج

  4. از قرارگاه دزدی و خروج ارز از کشور راضی نیستیم می خوایم اولا سازندگی با پیمانکار کاهش پیدا بکنه و بعد مثل گذشته کارها به شرکتهای توانمند و سالمتر از نظر اقتصادی واگذار بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا