تکذیب رانت اطلاعاتی؛

واکنش خاندوزی به نرخ خوراک گاز ۷ هزار تومانی

سخنگوی اقتصادی دولت شایعات مطرح شده درباره تصویب افزایش سقف گاز صنایع در جلسه ۱۷ اردیبهشت هیأت دولت و هرگونه ارتباط آن با سقوط شاخص بورس در آن مقطع را رد کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، برخی سایت‌ها و فعالان فضای مجازی امروز مدعی شدند «دولت، هفدهم اردیبهشت ماه نرخ خوراک گاز صنایع را به ۷ هزار تومان افزایش داد. همزمان شاخص بورس هم ۱۵۰ هزار واحد و پس از آن ظرف دو ماه تا ۳۵۰ هزار تومان سقوط کرد.  تأخیر ۵۰ روزه در رسیدن این مصوبه به دست سهامداران موجب شد. سهامداران حقوقی با استفاده از رانت اطلاعاتی به سودهای کلان دست یابند و سهامداران خُرد ۴۰% ضرر کنند».

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت این ادعا  را رد کرد. او گفت: «این سوءبرداشت ناشی از عدم دقت حوزه اداری دبیرخانه هیأت دولت بود.  اگر چه این موضوع در جلسه ۱۷ اردیبهشت هیأت وزیران مطرح شد اما تصویب نشد. برای بررسی و اعلام نظر کارشناسی به یک کارگروه و کمیته‌ ارجاع شد».

وی خاطرنشان کرد: «کمیته و کارگروه مذکور اواخر خرداد ماه نتیجه بررسی‌ها را به هیأت دولت اعلام کرد. در واقع زمان نهایی تصویب و ابلاغ مصوبه مذکور اواخر خرداد ماه بوده است. در جلسه ۱۷ اردیبهشت هیأت دولت، هیچ تصمیم قطعی در این خصوص غیر از ارجاع امر به یک کارگروه و کمیته اتخاذ نشده بود».

درخواست سازمان بورس از شرکت‌ها برای شفاف‌سازی

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در نامه‌ای خطاب به شرکت‌ها خواستار شفاف‌سازی درباره اخبار و شایعات منتشر شده در خصوص نرخ گاز خوراک و سوخت در سال ۱۴۰۲ شد.

وی از شرکت‌های مشمول خواست که در اجرای مفاد دستورالعمل اجرای افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، در صورت هر گونه تغییر درنرخ گاز خوراک یا سوخت دارای آثار مالی با اهمیت بر نتایج عملکرد شرکت، مراتب را در اسرع وقت به همراه آثار مالی مربوطه به نحو مقتضی افشا کنند.

منبع: ایرنا

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 358640
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. به گفته آقای خاندوزی اواخر خردادماه تصویب شده باشه . امروز که ۶ تیرماهه.!!! به گفته خودشون این نامه به این مهمی بازم با تاخیر چند هفته ای اونم به صورت غیر رسمی بین مردم دست به دست شده !!! هر چند که به صراحت داخل نامه با امضا آقای مخبر به استناد کلی ماده و تبصره قید شده که ؛تصویب شد؛

  2. ببینید وقتی این آقا نامه افزایش قیمت خوراک پتروشیمی را میده این پول از کجا باید جبران بشه پس عقل حکم میکنه همراه این نامه افزایش قیمت محصولات پتروشیمی هم همراهش باشه دوم اینکه چرا باید در این تاریخ ، بورسی که خوب پیشرفت داشت در دو روز ده درصد سقوط کنه و تمام نمادها قفل صف فروش شود پس خلافهای گسترده ای صورت گرفته و ماحصل آن ضرر زیاد به سهامداران خرد شده و این پولها تو جیب رانت خواران رفته

  3. آقای خاندوزی تعطیلات پتروشیمی توسط دولت یعنی جلوگیری از واردات ارز و سلام بر دلار ۱۰۰هزارتومانی و تورم بالای ۱۰۰درصد و این یعنی سقوط جمهوری اسلامی
    آدم شک میکنه کابینه دولت را دشمن طرح ریزی کرده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا