بر اساس بخشنامه بانک مرکزی؛

همه بانک‌ها می‌توانند وام مسکن پرداخت کنند

طبق اعلام بانک مرکزی، به‌منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر، تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند با تایید بانک مرکزی نسبت به انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اقدام کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ به منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر در شبکه بانکی و کاهش قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس، با تسری بند (۲) از یکهزار و دویست و دومین صورتجلسه مورخ ۱۳۹۵.۵.۱۹ شورا مبنی بر مجوز انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، مشروط به تأیید طرح ارائه شده از سوی بانک عامل از حیث عملیاتی بودن و شرط تعادل در منابع و مصارف آن توسط بانک مرکزی، به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موافقت نمود.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده که لازم است بانک‌ها در صورت تمایل به انتشار اوراق مذکور، نسبت به ارائه طرح خود جهت بررسی به این بانک اقدام نماید.‏

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 358800
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. ریشه تمام این جنجالها صرفا بخل و تنگ نظری همراه با نا آگاهی است آیا اگر کارمندان بانک اینگونه که بزرگنمایی شده مثلا این وام ها! را نگیرند مشکل تبعیض حل میشود؟ یا فرآیند گرفتن وام برای سایرین مثل شما دوستان معترض هموار میشود؟ قطعا خیر تمام بانکها چه در ایران و چه خارجی حداقل شرایطی برای پرداخت تسهیلات دارند که تو دوست عزیز تا نداشته باشی تا ابد هم اعتراض کنی فایده ندارد. بعد به چی معترضی؟ به بی عدالتی؟!! چرا زمانی که یک متصدی شعبه حتی در طول ساعت کار فرصت رفتن به سرویس بهداشتی پیدا نمیکند یا در تمام ایامی که دیگران بدلایل آلودگی و سرما و گرما و بیماری و…. در منزل هستند صحبتی از این تبیعض بمیان نمی آید چرا زمانی که پرداخت وامهای کلان بی بازگشت به وابستگان و سفارشی ها به بانک تگلیف میشود عدالتخواهان در سکوت بسر میبرند و هزار دلیل دیگه . یادمون باشه با اعتراضهای مغرضانه و غیر منصفانه و از روی بخل که نتیجه اش فقط آجر کردن نان بخشی از جامعه زحمت کش که لایق بیش از اینها هستند است اتفاق دیگری نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا