در صورت برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری؛

قیمت خرید تضمینی گندم روز دوشنبه مشخص می‌شود

در حالی که گفته می‌شود خرید تضمینی گندم امسال با افزایش بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده که اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده در جریان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: فردا (یکشنبه ۱۱ تیر) جلسه کمیسیون برای برآورد قیمت خرید تضمینی گندم سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲  برگزار می شود.

در آن‌جلسه در خصوص اصلاح قیمت مذاکره خواهد شد و در صورت برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری در روز دوشنبه، نرخ تضمینی گندم اصلاح می‌شود.

همچنین در جلسه هیئت دولت انتظار می رود که وزیر جهاد موضوع اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم و پرداخت به موقع مطالبات را مطرح کند.

قیمت خرید تضمینی گندم در پیچ کسری بودجه گیر کرد

امسال با توجه به تورم، گندم کاران خواهان تغییر قیمت خرید تضمینی گندم پیش از سال زراعی بودند. از این رو طی مذاکرات بین گندم کاران، نمایندگان خانه ملت و وزارت جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تشکیل و عددی ۱۵ هزار تومان برای نرخ خرید‌تضمینی قیمت‌گندم ابلاغ شد.

فعالان این حوزه با اعلام نارضایتی خود از قیمت تعیین شده عنوان کردند سال آینده محصول دیگری کشت خواهند کرد. علاوه بر اینکه محصولات امسال را به دامداران یا دلالان خواهند فروخت.

 با این وجود دولت هنوز تغییری در قیمت اعلامی نداده است ضمن اینکه برخی کشاورزان عنوان می‌کنند قیمت پرداخت شده برای هر کیلو گندم مبلغ ۱۱ هزار تومان است.

دولت چقدر گندم خرید؟

عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم خریداری شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تا ابتدای تیرماه بر مبنای نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم ۴.۵ همت پرداخت شده است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم با اصلاح قیمت خرید حداقل به ۸ میلیون تن خواهد رسید.

اخبار برگزیدهکشاورزی
شناسه : 359199
لینک کوتاه :

۱۷ دیدگاه

  1. چندماه هست نتونستن قیمت نهایی کنند همه چی توبازار هردقیقه یک نرخ داره و همه چی روبه افزایش هست الانم حرف تمام کشاورزان این هست که خودتون هم میدونید که میگن قیمت باید۲۰هزاربه بالا بشه والا خرج و مخارج کشاورزی رو جوابگو نیست دیگه منتظرچی هستید ۲۰هزارتومان نهایی کنیدوتمام یکسال هست تمام کشاورزان چشم به راه اون کشاورزی هستند شماهم بجای اینکه حمایتمون کنید ولی برعکس داری کاری میکنید که این شغل هم مردم بزاره کنار چون بخدا اگر ۲۰هزار نشه بااین شرایط گرانی بعضی ازکشاورزان نمیتونند کشت کنند خلاصه نهایی کنید که تمام بشه

  2. ما دیگر هیچوقت گندم نخواهیم کاشت و نمیکاریم زمین هامون رو هندوانه با هرچی که بکاریم بهتر از اینکه بازی دست دولت باشیم و ما کشاورزا رو تحقیر کنه .
    از خدا میخوایم جواب ظلماتون رو بده به حق علی و اولاد علی … نابود بشین این دولت و سکان دارش

  3. من۷۴ساله ام وکشاورزی شغل پدرپیشگی مابوده
    هیچگاه ندیدم(حتا یک مورد)کسی ازطریق شغل
    کشاورزی پیشرفت مالی داشته باشد.پدرم نیزبا
    اعلام بیزاری ازاین شغل میگفت خرده ماهه زایمان
    میکندحاصلش هم برعکس بزووگاووگوسفند (که
    ۴ماهه زایمان میکنند)کره خربی ارزش است کشتوکار گندم وجو نیز همین گونه است که هیچ
    کشاورزی ترقی نمیکندولیدیگران بایکدکه سیگار
    فروشی شروع به کارمیکنند وبعدازمدت نه چندان
    زیادی چنان ثروتی عایدشان میشودکه هیچ کشاورزی به خواب هم نمی بیندواین درحالیست
    که تمامی خوردوخوراک مردمراکشاورزان تولید
    میکنندولی خودشان درعین تحمل زحمات طاقت
    فرساجزومحروم ترین وکم ارزش ترین قشر جامعه
    هستند

  4. چرا امروزو فردا میکنید چرا اینقدر به کشاورز دارید ظلم میکنید به امید خدا سال اینده وارد کننده خواهید بود تو مملکت با این تورم قیمت همه چی افزایش پیدا کرده جز گندم.
    من خودم یه کشاورزم ۸ هکتار گندممو دادم به دامدار واسه چرای دامش

  5. خداکنه قیمت رودرس کنن وگرنه تاعمردارم دیگه گندم نمیکارم الان ۲ماه هس که نتونستن قیمتی تعیین کنن خستمون کردین خداشاهده من الان ندارم بزرذرت بگیرم

  6. من گندم ام را ازشون خریدم ۱۶ونیم، الان دولت میخواد تصویب کنه ۱۵، با گندمی که به صورت دیم کاشته میشود و گاوآهن و دوتا دیسک و بذر و کود و سم و سمپاشی و مبارزه با علف هرز و کارگر برای پاشیدن کود و پتاس و ….. در هکتار باید چقدر برداشت کنم که پولم و سود ۶ماهش برگرده بهم تازه با ریسک اگر باران بزند.
    حالا بعد از ۶ماه از برداشت و چهار ماه بعد از آن که به ده ماه رسیده هنوز قیمت تعیین نشده و پولی برای کشاورز داده نشده که بتواند برای کشت سال آینده اش که دو یا سه ماه دیگه است تصمیم بگیرد البته این فقط برای کشت تک محصولی گندم است، که نمیتوانند کشت دیگری کنند، و اما برای کشاورزانی که میتوانند بجز گندم کنجد و یا ذرت بکارند تا الان باید کشت دوم شان را کرده باشند که این هم ضرر دومی است که دولت به کشاورز و کشاورزی زده است و کسی هم آنها را محاکمه و یا بازخواست نمیکند. خدا لعنت تون کنه که کشاورزان را به خاک سیاه کشاندید.

  7. گندم دیگه هیچ کس کاشت نمی‌کند تا این دولت و مجلس انقلابی به فرض هست دوساله آمده سرکار به‌ غیر از کلاه گذاشتن سر مردم بدبخت چیز دیگه ای بلد نیستند

  8. سلام با توجه به این که اکثریت کشاورزان تنها درامدشان از طریق کشاورزیست و این درامد سالیانه است و تعدادی هم زمین انچنانی ندارند که کفاف زندگیشان را بدهد از طرفی افزایش هزینه های کاشت تا برداشت بار مالی سنگینی برای کشاورزان دارد یا باید به قیمت منصفانه حداقل کیلویی ۲۵ هزار تومان یا بیشتر دولت قیمت گذاری کند یا در غیر این صورت برای جلوگیری از ضرر در سالهای اینده کشت گندم به کلی حذف گردد.
    یقینا مسئولین واقف به هزینه کاشت تا برداشت بوده و قیمتی منصفانه را هر چه سریعتر تثبیت خواهند نمود.ان شاالله.

  9. یه مشت آدم از خدا بی خبر که پول وسرمایه مردم را به غارت میبرن میخوان واسه ما قیمت تعین کنن .
    خاک بر سرما که صلاحیت هی چیز را نداریم .
    همیشه عرب از ما جلوتر بوده با اجنبی ما همیشه تو سری خور بودیم .وهستیم.
    کمباین ساعتی ۸۰۰.
    کارگر روزی۵۰۰.
    تراکتور ساعتی ۴۰۰.
    سم لیتری خدادتومان.
    بذر هم امسال ۲۰.
    چی تش واس ما دار.به غیر از خاک بر سری که بشینیم تا آدمایی واس ما تعیین وتکلیف کنن .بدیم خر بخوره بهتره .

    والا من که میخوام بدم گله دار اجاره به سودم هست .۲۰ هکتار ۳۰۰تومان .

  10. آقا اصلاح نخواستیم مگه نگفتی ۱۵چرا پول مردمو نمی‌دید…. چرا کشاورز از کاشت گندم زده میکنید سال‌های آتی نیاز ندارید؟ ای تف بر من کشاورز اگر جز هندوانه چیزی بکارم

  11. همش دروغ و سر کار گذاشتنه . با این کاراتون میخوایین با ملت چکار کنین . کارگرا داد میزنن کشاورزا داد میزنن راننده کامیونا داد میزنن دام دارا داد میزنن . صاحب حقوقا داد میزنن . همش دزدی و دروغ و ظلم و بی عدالتیه . خدا خیرتون نده ایشالله خدا ازتون انتقام بگیره . بزنه تو کمر هرچی عزیز دارین. الان مثل من ک ن خونه دارم و ن ماشین و ن حقوق . کارم کشاورزی اونم بزر و سمو و کودشو چکی گرفتم الان از کوجا باید بیارم بدهیمو بدم . خدا لعنتتون کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا