رئیس سازمان بورس؛

رانت خواران خوراک گاز پتروشیمی نقره داغ می شوند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد نرخ خوراک گاز، بررسی احتمالی رانت‌های احتمالی و برخورد با متخلفان ارائه کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید عشقی درمورد اینکه آیا نرخ خوراکی که تعیین شده به سازمان بورس ابلاغ شده است یا خیر، پاسخ داد: نرخ‌ها توسط دولت ابلاغ شده اما به سازمان بورس ابلاغ نشده است. استفاده کنندگان این بخش‌نامه ناشران هستند . بخش‌نامه باید به نحو درستی به آن‌ها ابلاغ شود.

برخی زودتر از موعد به بخشنامه نرخ خوراک دسترسی داشته‌اند و به فروش سهم اقدام کرده‌اند. وی توضیح داد: سامانه‌های نظارتی همواره رانت اطلاعاتی را مورد بررسی قرار می‌دهند. فقط مخصوص این مورد نیست. در این پرونده نیز اگر موردی درباره استفاده از اطلاعات نهانی پیدا شود. پرونده تشکیل شده و فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

عشقی درمورد اینکه با متخلفان چه برخوردی خواهد شدگفت: نحوه برخورد بستگی به ابعاد موضوع دارد، اینکه چقدر سود کرده‌ یا از چه میزان زیان جلوگیری کرده‌اند. اما سلب صلاحیت جریمه نقدیگی از برخوردها خواهد بود. اسامی نیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

بورس
شناسه : 359399
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. درود بر این وبلاک نویس برادر یا خواهر من چه دردی برای سهامدار دوا می کنه اینجور که چند نفر بیان و چنین کاری بکنن و سرمایه سهامدار خرد رو بفنا بدن بعد کارشون که انجام دادن و همه فهمیدن که رانت خوار هست آنوقت یه جریمه ای بشن بعدش ضررم زیان و تمام سرمایه و پول بفنا رفته سهامدار خرد چه میشه ؟؟؟؟!!! این که نشد مدیریت و…….

    1. شاهرخ گرامی
      سهامدار خرد برای مسئولین و “طبقه جدید” نه تنها رانت خوار بلکه فاسد دولتی و اطراف دولت، اساسا به عنوان جزیه دهنده مطرح می باشند که باید هزینه ایشان و خانواده فاسدآنان را تامین کنند.

  2. عشقی بی کفایت، نالایق، بیسواد باید عزل ، محاکمه و مجازات شود و تمامی خسارات و ضرر و زیان سهامداران حقیقی از حلقوم کثیفش بیرون کشیده شود و به سهامداران مسترد گردانند. پرتفوی سهامداران ضرر و زیان ۸۰ درصدی را داره نشان می دهد!!!!!!!

  3. سلام ، خود جناب عشقی در مقابل دوربین صدا و سیما اعلام کرد که عده ای سود شناسایی کرده اند و هیچ مشکلی نیست. بزرگترین خلاف را ایشان مرتکب شده اند، حالا که قضیه لو رفته و انتظار چنین اتفاقی را نداشته اند ، جانماز آب میکشند . دروغ بزرگترین معضل بشریت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا