سود وام مسکن برای این افراد ۱۸ درصد شد

با اعلام رئیس بانک مرکزی و بر اساس مصوبه جدید سود وام مسکن ویطه تسهیلات ساخت مسکن حمایتی از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز، رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی شورای پول و اعتبار، از کاهش نرخ سود وام مسکن ویژه تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد خبر داد.

دکتر فرزین با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست های مردمی و دستور ریاست محترم جمهور، موضوع کاهش نرخ سود وام مسکن برای تسهیلات ساخت مسکن حمایتی پس از بررسی های کارشناسی، در جلسه شورای پول و اعتبار بررسی شد.

بر اساس مصوب شد سود این تسهیلات برای ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که توسط وزارت راه و شهرسازی زمین آن تامین و به متقاضیان عرضه می شود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد.

رییس شورای پول و اعتبار افزود: هدف ما تقویت رشد و افزایش ساخت مسکن است و مردم باید توان پرداخت اقساط را داشته باشند.

وی ابزار امیدواری کرد با کاهش سود این تسهیلات، منابع لازم برای ساخت این واحدها با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد و این تصمیم بتواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

وام مسکن ویژه تسهیلات ساخت مسکن حمایتی

تمامی کسانی که قصد ساخت‌وساز دارند یا پروژه شان نیمه‌کاره مانده می‌توانند از سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند و از شرط فرم «ج» و دیگر شروط چهارگانه معاف هستند.

ابتدا تسهیلات ساخت مسکن متقاضیان خودمالک (وام مسکن خودمالکی) در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان بود.

در نهایت به دستور ریس جمهور در شورای پول و اعتبار، مصوب شد میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن در تمام کشور به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

کسانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که پروژه‌شان نیمه کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

منبع: بانک مرکزی

بانک و بیمهمسکن
شناسه : 359822
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. همش دروغ

    وام خود مالکی نهذت ملی مسکن من رفتم میگن سودش۲۳%…دوماه منتظر موندیم بشه ۱۸%آخرشم میگن نمیشه ..اینه مشوق خونه سازی با مصالح گرون و سرسام آور

    اینجوری هرکی خونه گرون بسازه گرونتر میفروشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا