طبق بخشنامه بانک مرکزی؛

دریافت کارمزد کارتخوان از مشتری ممنوع است!

معاون بانک مرکزی درباره کسر کارمزد کارتخوان از مشتری تاکید کرد: اخذ وجوه مختلف از مشتری به بهانه کارمزد کارتخوان، ممنوع است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی درباره کسر کارمزد از دارندگان کارت‌های بانکی‌ هنگام خرید از کارتخوان‌های فروشگاهی، اعلام کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی کارمزد باید از صاحب دستگاه کارتخوان کسر شود نه دارنده کارت.

وی در واکنش به کسر کارمزد ۱۲۰۰ تومانی از خریداران در یکی از فروشگاه‌ها، تأکید کرد: کارمزد تراکنش‌های خرید ۱۲۰۰ ریال است نه ۱۲۰۰ تومان.

دریافت کارمزد کارتخوان از مشتری خلاف بخشنامه بانک مرکزی است

محرمیان افزود: هیچ فروشگاهی نباید چنین اقدام به کسر کارمزد از کارت مشتریان کند، چرا که مخالف بخشنامه بانک مرکزی است.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تأکید کرد: اخذ وجوه مختلف از مشتری به بهانه کارمزد کارتخوان، ممنوع است و نباید انجام شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین قبلاً به تسنیم درباره کسر کارمزد از تراکنش‌های خرید فروشگاه‌های معاف شده از این طرح نیز گفته بود: هیچ تغییری در مشاغلی که قبلاً معاف از دریافت کارمزد شده بودند، صورت نگرفته و براساس همان لیستی که اعلام شده بود مشاغل معاف شده از اخذ کارمزد، مشخص هستند.

او درباره اینکه مشاغل معاف از کارمزدی که این روزها از تراکنش‌های خرید کارتخوان‌شان کارمزد کسر می شود باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: بانک مرکزی لیست مشاغل معاف را اعلام کرده و در صورت تخلف باید از شرکت‌های پرداخت پیگیری کرد.

منبع: تسنیم

اقتصاد کلان
شناسه : 360036
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. همه فروشندگان دارای کارتخوان به غیر از بحث مالیات از شما می‌خواهند مبلغ بدهی خود را بعلت عدم پرداخت کارمزد ۱۰۰ تومان کارت به کارت نمایید در این صورت خریدار حداقل مبلغ ۶۰۰ تومان را به عنوان کارمزد انتقال پول پرداخت می نماید
    به نظر من برای تعادل بایستی همه را خریدار پرداخت نماید

  2. پیشنهاد می گردد صندوق‌های قرض الحسنه برای دریافت اقساط خود بر روی حساب های بانکی خود از دستگاه پوز استفاده می‌نمایند از پرداخت کارمزد معاف گردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا