محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای ۵ سال آخر خدمت رد شد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از رد پیشنهاد «افزایش سن بازنشستگی» و «تغییر میانگین حقوق به ۵ سال» در کمیته نظام اداری تلفیق برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم در جلسه نوبت عصر روز شنبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، روز یکشنبه با برگزاری جلسات کمیته‌ها موضوعات مربوطه در کمیته‌ها بررسی شد تا با آغاز بررسی جزئیات برنامه از صبح دوشنبه ۱۹تیر نظرات کمیته‌ها به صحن کمیسیون بیاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با آخرین تصمیم‌گیری پیرامون پیشنهادات و تصمیمات دولت در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی و ایجاد تغبیرات در این زمینه، اظهار داشت: امروز در کمیته نظام اداری و صندوق‌ها با پیشنهاد محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین ۵ سال آخر حقوق افراد بازنشسته مخالفت شد و بر این اساس پیشنهاد تعیین سنوات بر اساس ۲ سال آخر به کمیسیون اعلام شد.

وی افزود: همچنین در ادامه بحث‌های صورت گرفته با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی که از سوی دولت در لایحه برنامه هفتم مطرح شده بود نیز مخالفت صورت گرفت. دولت در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن بازنشستگی برای زنان را ۵۳ سال و برای مردان ۵۶ سال تعیین کرده بود که در کمیته با این موضوع مخالفت شد.

حسینی همچنین با اشاره به دغدغه‌ای که نسبت به صندوق‌ها وجود داشت، عنوان کرد: در بحث ادغام صندوق‌ها که یکی از پیشنهادات بود نیز در کمیته بحث و بررسی صورت گرفت و با ادغام صندوق‌هایی که هیچگونه دریافتی از دولت ندارند مانند صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالفت شدو ادغام این صندوق‌ها صورت نمی‌گیرد. 

وی تصریح کرد: درخصوص ادغام مابقی صندوق‌ها نیز تصمیمی اتخاذ نشده است./ایلنا

اجتماعی و فرهنگیاقتصاد کلان
شناسه : 360841
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. اخیرا در شعبه ۱۷ تامین اجتماعی شغل مهماندار هواپیما جزو مشاغل سخت قرار گرفته. این خیلی سوختن و حسادت دارد که خانومهای مهماندار هواپیما شغلشون جزو مشاغل سخت قرار گرفته و یکی از انها اشنا بود و میگوید من با ۲۳ سال سابقه بازنشسته شده ام و دارم ۳۵ روز حقوق در ماه میگیرم (۱/۵ × ۲۳/۴ = ۳۵) با ۴۳ سال سن. تازه میگوید من گنجایش دارم ۲۰ سال دیگر هم مهماندار باشم و دلم برای مهمانداری خیلی تنگ شده و افسرده شده ام از بیکاری. و در شرکت هواپیمایی ماشین شاسی بلند دنبالم می امد حتی چنین ماشینی دنبال یک مدیر با سابقه هم نمیرود و خرج خوردو خوراک و لباس و پیراهن فرم و کیف و کفش همه چیز پای شرکت بود تازه انقدر نعمت زیاد بود که از کیک و ابمیوه و غذا و غیره علاوه بر مصرف شخصی به اشنایان هم میدادم و از راحتی انگار من روی هوا میرفتم و می امدم تا اینجا ایا شما خواننده محترم که داری این مطلب را میخانی چیزی از سختی کار در مورد این شغل فهمیدی.تازه این حرفها را یک خانوم مهماندار میگوید پس به مراتب این شغل برای اقایان راحت تر میباشد. ادامه مطلب. و در زمان اشتغال حقوق بالایی میگرفتم طوری که هم حق بیمه ام را انقدر بالا برده بودم که مدیر من میگفت انقدر حق بیمه ات را بالا نبر چون بیمه شک میکند و به جای دو سال، ۵ سال اخر را محاسبه میکند و هم علاوه بر زندگی به تفریحاتم هم میرسیدم و دارم دنبال یک شرکت هواپیمایی میگردم که بروم انجا پاره وقت کار کنم این خانوم یک چیزی گفت که واقعا جالب بود و گفت که بین همکاران خانوم رقابت و حسادت خیلی بود و خانومها بیشتر با همکاران اقا راحت تر بودن چون انها زیر اب زن نبودن و اگر هم بودن خیلی کمتر بودن. قیافه این خانوم را که ادم میبینه خیلی خوب مانده و سرزنده وشادابه و این خانوم میگوید من نمیخاستم بازنشسته شوم ولی چون ۵ سال بود حق بیمه بالا رد میکردم و حساب کردم میتوانم ۳۵ روز حقوق در ماه بگیرم گفتم ریسک نکنم و بازنشسته بشوم و بعد دوباره کار کنم و میگوید چون حق بیمه بالا رد میکردم الان حقوق بازنشستگی من ۲۱ میلیون تومن است . واقعا ادم اتش میگیرد اخه با چه مبنایی به شغل مهماندار هواپیما سختی کار داده اند.انوقت یک مردی با ۶۰ سال سن و ۲۹ سال سابقه که بعلت کمردرد و بیماری باید بازنشسته شود و کارفرمای این مرد ۹ سال سابقه برایش رد نکرده با سه تا فرزند جوان میگوید میخواهم خودم را از بین ببرم. چون بیمه به من ۲۰ روز حقوق میدهد اخر این بیعدالتی تا کی. لا اقل سقف حقوق مهماندار هواپیما را ۳۰ روز در ماه کنید . نه اینکه طرف هم حقوق بالا بگیرد بخاطر اینکه حق بیمه بالا رد کرده و هم سقف سابقه ۳۵ روز حقوق در ماه را بگیرد مخصوصا این سقف حقوق ۳۵ روز در ماه با سابقه پفکی ۲۳ سال خیلی باعث فخرفروشی و غرور انها میباشد. و هم اینکه جوان و قبراق و سرحال باشد. و هم اینکه با غرور و از جایگاه بالا بیاید و بگوید من با ۴۳ سال سن و ۲۳ سال سابقه دارم حقوق بالا میگیرم و ببخشید در جوانی با سابقه پفکی ۲۳ سال دارم ۳۵ روز حقوق یعنی سقف سابقه تامین اجتماعی را میگیرم و از لحاظ سلامتی هم بسیار خوبم. یعنی هم خر و خرما و چند مزیت دیگر . طبق مثل خروخرما . تازه بیشتر هم گرفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا