بر اساس نامه معاون اول رئیس جمهور؛

اوجی مامور بررسی نامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در خصوص نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها شد

پس از ارسال نامه‌ای از سوی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران خطاب به معاون اول در خصوص افزایش نرخ خوراک گاز، محمد مخبر، وزیر نفت را مامور برررسی موارد اشاره شده در این نامه کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، چندی پیش تصویر مصوبه‌ای در خصوص افزایش نرخ خوراک و سوخت گاز پتروشیمی‌ها و سایر صنایع منتشر شد. فارغ از حواشی پیش آمده در خصوص عدم اطلاع رسانی به موقع این مصوبه،‌ موضوع مهم افزایش قابل توجه نرخ خوراک و سوخت گاز برای صنایع بود.

بر اساس این مصوبه نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها به ۷ هزار تومان و نرخ سوخت گاز به ۴ هزار تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت به گونه‌ای بود که کارشناسان نسبت به زیان ده شدن بسیاری از پتروشیمی‌ها هشدار دادند.

در این میان کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور خوستار ابطال مصوبه افزایش نرخ خوراگ گاز پتروشیمی‌ها و گاز صنایع شد.

کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران که ۶۰۰ نهاد مالی و سرمایه‌گذاری را نمایندگی می‌کند، در این نامه بر لزوم پیش‌بینی پذیری اقتصاد برای جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرده بود. همچنین با اشاره به کاهش سود صنعت پتروشیمی و حتی زیان‌ده شدن برخی از پتروشیمی‌های خوراک گازی (متانول و اوره)، وضعیت مالی پتروشیمی‌ها را گوشزد کرد.

محمد مخبر نیز پس از آن در نامه‌ای به جواد اوجی، وزیر نفت، خواستار رسیدگی به نکات مورد اشاره کانون نهادهای سرمایه گذاری شد:

مخبر نرخ گاز پتروشیمی

اخبار برگزیدهبورسنفت و پتروشیمی
شناسه : 360873
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. پتروشیمی ها گاز ارزون میگیرن و محصولاتشون رو دلاری صادر میکنن وضعشونم عالیه
    الان ی نفر دیپلمه سایتمن تو پتروشیمی زیر ۵۰ میلیون نمیگیره
    مصوبه خیلی عالی هم هست

  2. سلام دوستان خوب من طرف داراقتصادواینده روشن هستم وبرای کشورم باهم متحدشدن وصبر همه کارهابه لطف خداوندبزرگ درست خواهدشد۱۰۰درصد

  3. درود به سهامداران خرد که هر دم از هر طرف زیان می بینند.
    این صنایع پر هزینه با حواشی پر هزینه و وضعیت نامناسب روابط جهانی و منطقه ای نیاز به حمایت جدی و یا اگر حمایت نه، به آزاد سازی واقعی سیاسی – اقتصادی دارد. مشکل اساسی خود مسئولین سیاسی اقتصادی هستند که هم هزینه های اقتصادی و هم هزینه های سیاسی به وجود آورده اند که تولید اینقدر پر هزینه شده است. گاز گیت دست پخت آقایان است که سودهای فراوان اندوخته و سرمایه های کشور را به خارج هدیه داده اند. همه فرار سرمایه از رانت دوماهه امسال نرخ گاز به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا