مرهمی که کارساز نبود؛

وام ودیعه مسکن؛ کی داده، کی گرفته؟!

وام ودیعه مسکن قرار بود باری از دوش مستاجران در این دوران تورم اجاره خانه بردارد. اما این مرهم نیز دوای درد این روزهای بازار اجاره نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه این روزها، به معضل اول خانوارهای ایرانی بدل شده است. هر چند سیاستگذار با عدم انتشار رسمی آمار سعی در کتمان این واقعیت دارد،‌ اما گشت و گذار در بازار خرید و به ویژه اجاره خانه حاکی از شرایط بحرانی است. در این میان هرچند دولت سعی دارد که ارائه راهکارهایی همچون سقف افزایش اجاره خانه و وام ودیعه مسکن مرهمی بر معیشت مردم باشد.

با این وجود داده های رسمی نشان می‌دهد که نه سقف اجاره کارساز بود و نه وام ودیعه.

چند نفر وام گرفتند؟

بر اساس آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۱۳۳هزار ۳۹۹خانواده مستاجر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای اخذ وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند.

از این تعداد، تاکنون ۵۶ هزار ۱۱۶ خانواده برای دریافت وام واجد شرایط شناسایی شده و به بانک عامل معرفی‌ شده‌اند.

از این تعداد نیز تنها ۴ هزار و ۳۷۵ متقاضی موفق به اخد تسهیلات شدند.

 جزئیات وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، در کلانشهرها ۱۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک و سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

اگر نرخ سود این وام برای این دسته متقاضیان هم ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت پنج سال باشد، آن‌ها باید به‌ترتیب ماهی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قسط  پرداخت کنند.

 

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 361330
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. من خود درخواست وام ودیعه مسکن دادمبعداز۳ بانگ که گفتن نداریم ان یکی هم شرایط سختی داد از طرفی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستم وامروز فردا تخلیه خیابان.؟..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا