آخرین جزئیات افتتاح مترو پرند

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند به‌عهده دولت بود که برطرف شده است و ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و تکمیل عملیات برق‌رسانی آن در حال انجام است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن هرمزی اظهار کرد: برنامه‌ای که شورای ششم ناظر بر تکمیل خطوط هفت‌گانه مصوب کرده بود، به‌عنوان اولویت شرکت مترو در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته موفق شدیم که نقاط خط ۶ را به هم متصل کنیم و این خط از ناکارآمدی خارج شود. سپس تصریح کرد: تکمیل نواقص خط ۳ نیز از برنامه‌های ما بود. خط ۳ با نواقصی در حوزه ایمنی و پست‌های برق روبه‌رو بود. خوشبختانه سرفصلی در نظر گرفته شد تا خط ۳ از بحران خارج شود.

هرمزی با بیان اینکه خط ۴ نیز در سنوات گذشته آغاز شده بود، تصریح کرد: این موضوع نیز از اولویت‌های ما بوده و امروز کارگاه بنیاد مسکن در این خط فعال شده است.

هرمزی با اعلام اینکه قرار بر این بود ۴ ایستگاه در خط ۶ تکمیل شود، گفت: تمام ایستگاه‌های خط ۶ فعال هستند. کارگاه‌های بخش جنوبی این خط نیز فعال شده‌اند و با مولدسازی، امور آن پیش می‌رود. شمال غربی این خط به‌سمت کوهسار با ۳ ایستگاه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. ۳ ایستگاه تا پایان نیمه اول سال و دو ایستگاه نیز تا پایان سال تحویل می‌دهیم.

تامین منابع مالی ایستگاه پرند

وی  اعلام کرد: در خط ۷ نیز پله برقی ایستگاه میدان کتاب فعال شده است. تا پایان ماه آینده، ایستگاه میدان کتاب نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند نیز که به‌عهده دولت بود، برطرف شده است. ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد. تکمیل عملیات برق‌رسانی آن در حال انجام است. امید می‌رود بتوانیم شهریور ماه این طرح را پس از ۱۳ سال به نتیجه برسانیم.

هرمزی: “۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و ۶ ایستگاه در دستور کار ما بود که در نیمه اول امسال به نتیجه می‌رسد”. ما به شورای شهر برای تکمیل ۱۳ ایستگاه قول دادیم که شامل ایستگاه‌های مهمی همچون میدان خراسان و ورزشگاه تختی است. عملیات اجرایی آن در حال انجام است. جابه‌جایی پیمانکار صورت گرفته است. کارگاه‌ها فعال هستند.

وی افزود: ما بنا را بر این گذاشتیم که عملیات حفاری خط ۶ را که تا ایستگاه شهر ری ادامه دارد و ۱۰ کیلومتر اضافه شده است، به نتیجه برسانیم. فاز دوم پایانه اکباتان نیز در حال تکمیل است.

آغاز حفاری ایستگاه دریاچه

هرمزی گفت: “تفاهم برای خط ۱۰ در دوره قبلی با قرارگاه خاتم منعقد شده بود”. این طرح نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه ارزی دارد. امیدواریم بتوانیم در مرداد ماه عملیات حفاری را در ایستگاه میدان دریاچه آغاز کنیم. تا پایان سال با سه دستگاه عملیات حفاری همزمان انجام دهیم. علاوه بر میدان دریاچه در شفت جنت‌آباد نیز حفاری را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اسناد مطالعات ۷۷۷ تحویل وزارت کشور شده است. امید می‌رود بتوانیم تأیید شورای‌عالی ترافیک را برای چهار خط مترو بگیریم. برای خط ۸ وارد مذاکره شدیم. تفاهمی را نیز برای خط ۹ با قرارگاه خاتم منعقد می‌کنیم. قرار است خط ۹ با تی‌بی‌ام قطر بزرگ حفاری شود.

هرمزی اعلام کرد: “اورهال ۲۹ رام قطار AC و DC را برنامه‌ریزی کرده بودیم”. تأمین قطعات و اورهال آن به‌صورت همزمان انجام می‌شود و ۶ رام قطار را نیز تحویل دادیم. امروز هیچ گونه مشکل منابع مالی و مشکل فنی در این زمینه نداریم.

وی یادآور شد: اولویت اول متروی تهران، تکمیل خطوط و ناوگان بود. از ماه گذشته تا امروز عملیات تست قطار ملی انجام شد. ۲۱ بدنه در واگن‌سازی در حال ساخت بود. به پیمانکارهای دیگر نیز اعلام کردیم که عملاً وارد ساخت واگن ملی شوند. منابع مالی آن شامل ۷۷ میلیون یورو از محل وزارت نفت تأمین شد. در نهایت، قرار بر این شد که موضوع پیگیری و کارسازی شود.

هرمزی گفت: بخشی از پول نفت برای ۶۳۰ واگن تأمین شده و در حساب موجود است. محموله دوم دو هفته پیش توسط بانک شهر از وزارت نفت اخذ شده است تا زودتر بتوانیم کار را انجام دهیم. از طریق بانک مرکزی مباحث را  پیگیری کردیم. دیروز شماره حساب طرف چینی به بانک مرکزی اعلام شد. امیدواریم در ماه جاری بتوانیم ال‌سی را به نتیجه برسانیم. با کمک همه بعد از ۶ سال این اقدام در حال نتیجه دادن است.

منبع: تسنیم

مسکن
شناسه : 362113
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا