در بخشنامه مرکز اطلاعات مالی مطرح شد؛

اولتیماتوم به موسسات مالی و اعتباری؛ فقط ۴ ماه برای شناسایی معاملات مشکوک به پولشویی فرصت دارید

بر اساس بخشنامه مرکز اطلاعات مالی، موسسات مالی و اعتباری ۴ ماه فرصت دارند تا زیرساخت‌های نرم‌ افزاری لازم برای اعمال محدودیت معاملات مشکوک به پولشویی اشخاص را فراهم کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس بخشنامه مرکز اطلاعات مالی، موسسات مالی و اعتباری ۴ ماه فرصت دارند تا زیرساخت‌های نرم‌ افزاری لازم برای اعمال محدودیت معاملات مشکوک به پولشویی اشخاص را فراهم کند.

در بخشنامه‌ای که از سوی هادی خانی، رئیس مرکز اطلاعات مالی به موسسات مالی و اعتباری ابلاغ شده،‌ آمده‌است:

موسسات مالی و اعتباری حداکثر ۴ ماه فرصت دارند سامانه‌های نرم‌افزاری خود را جهت اعمال محدودیت‌های ابلاغی مرکز اطلاعات مالی مرتبط با اشخاص مظنون به پولشویی موضوع مواد ۸۳ تا ۸۵ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی و با هماهنگی معاونت فناوری اطلاعات مرکز اطلاعات مالی، به روزرسانی نمایند. در غیر اینصورت برابر با تبصره ماده ۷ قانون مبارزه با پولشویی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

خانی هدف از این اقدام را جبران تاخیر در اجرای قانون مبارزه با پولشویی تقویت جبهه مبارزه با فساد در کشور عنوان کرد.

پولشویی مرکز اطلاعات مالی

آنگونه که در نامه رئیس مرکز اطلاعات مالی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری آمده است: بعد از اتمام مهلت تعین شده، لیست اشخاص مظنون به صورت سیستمی بارگزاری و اعمال محدودیت‌های ابلاغی مرکز اطلاعات مالی به آن موسسه مورد پایش قرار گرفته و گزارش اقدامات برابر با تکالیف مرکز در آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به مقام معظم رهبری و سران قوا اعلام و با موسساتی که در این خصوص قصور نمایند برابر با تبصره ماده ۷ قانون مبارزه با پولشویی برخورد خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 362550
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا