صندوق توسعه بازار باز هم به کمک بورس می آید

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه به جزییات انتشار اوراق تبعی اشاره کرد و گفت: حدود دو همت از این اوراق روز سه‌شنبه (۲۸ تیر ماه) توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قادر معصومی خانقاه به جزئیات اوراق تبعی که از امروز در شرکت بورس تهران منتشر شد، اشاره و اظهار کرد: اوراق تبعی از نوع تامین مالی بوده و مبلغ آن معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال (پنج همت) است که این اوراق با سررسیدهای سه، شش، ۹ و ۱۲ ماهه بوده و نرخ بازگشت آن ۲۵ درصد سالانه خواهد بود. حدود دو همت از اوراق روز سه‌شنبه (۲۸ تیر ماه) توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

وی افزود: همچنین حدود یک همت هم روز چهارشنبه آگهی شد، بنابراین از فردا (یکشنبه) آماده فروش خواهند شد، مابقی هم تا آخر هفته جاری آگهی می‌شوند و به مرور به فروش خواهند رسید.  همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، طبق آگهی مندرج در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران مجاز به خرید و نگهداری اوراق مذکور تا سرسید هستند. امیدوراریم تنوع سهام پایه انتشار اوراق و همچنین تنوع سررسید این اوراق بتواند نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار را جلب کند.

معصومی خانقاه ادامه داد: به صورت مستقیم شاید نتوان ارتباط یا تناظر یک به یک بین این اقدام و نوسانات بازار و بهبود روند معاملات برقرار کرد اما به دلیل افزایش قدرت حمایت صندوق و همچنین عدم نیاز به تامین نقدینگی از بازار برای پرداخت تعهدات صندوق بابت اوراق منتشر شده سال قبل و همچنین تعهدات سنوات قبل صندوق در قبال شرکت‌های کارگزاری (در صورت موافقت و ابلاغ از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار) می‌تواند سیگنال مثبتی برای فعالان بازار مخابره کند./ایسنا

بورس
شناسه : 363255
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا