رژیم غذایی برای تقویت مغز

رژیم‌ غذایی تقویت‌کننده مغز می‌تواند تمرکز کودکان را افزایش دهد.


به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از ارث، نتایج مطالعه اخیر دانشگاه ایلینوی آمریکا نشان می‌دهد که ارتباط قانع کننده‌ای بین الگوهای غذایی و سطح تمرکز پیش از نوجوانی وجود دارد. به‌طور بالقوه راه را برای مداخلات آینده هموار می‌کند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای و دش که در ابتدا برای جلوگیری از زوال شناختی در بزرگسالان طراحی شده بود می‌تواند به‌طور بالقوه توجه را در کودکان مدرسه‌ای افزایش دهد.

رژیم غذایی دش یک برنامه غذایی برای کاهش یا کنترل فشار خون بالاست. این رژیم غذایی بر غذاهای کم سدیم، غذاهای غنی از پتاسیم، منیزیم و کلسیم تأکید دارد.

رژیم‌ غذایی مدیترانه‌ای با رژیم‌ غذایی دش، ترکیب منحصر به فرد

رژیم غذایی مایند، ترکیب رژیم‌ غذایی مدیترانه‌ای با رژیم‌ غذایی دش، ترکیب منحصر به فردی است. منجر به رژیم‌ غذایی می‌شود که سلامت مغز را هدف قرار می‌دهد.

محقق اصلی در این مطالعه گفت: ما بررسی کردیم که چگونه پایبندی به این رژیم‌ها با مهار توجه کودکان و توانایی مقاومت در برابر محرک‌های حواس‌پرتی مرتبط است. دریافتیم که فقط رژیم غذایی مایند با عملکرد کودکان در ارزیابی مهار توجه کودکان ارتباط مثبت دارد.

این نتایج نشان می‌دهد که رژیم مایند می‌تواند توانایی بهبود رشد شناختی کودکان را داشته باشد. برای موفقیت در مدرسه مهم است. رژیم مایند بر مصرف میوه‌ها، سبزی تازه و حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود تمرکز دارد. با این حال، با حمایت از غذاهای خاص تقویت‌کننده مغز مانند سبزیجات برگ‌دار و توت‌ها، قدمی فراتر برمی‌دارد.

محدود کردن مصرف غذاهای ناسالم

این مطالعه بر روی یک گروه متنوع متشکل از ۸۵ کودک بین هفت تا ۱۱ سال متمرکز شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد، شرکت‌کنندگانی که بیشتر به رژیم غذایی مایند پایبند بودند، دقت بیشتری نشان دادند.

پیروی از رژیم غذایی مایند شامل چیزی بیشتر از گنجاندن غذاهای سالم در رژیم غذایی شما نیست. شامل محدود کردن مصرف غذاهای ناسالم است. هدف این است که از گروه‌های سالم برای سلامت مغز استفاده و از مصرف غذاهای ناسالم اجتناب کنید.

منبع: ایسنا

خواندنی
شناسه : 364062
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا