افزایش قیمت نان کلید خورد

رئیس اتحادیه نان مشهد، جزییات افزایش قیمت نان را تشریح کرد. وی افزود برنامه افزایش قیمت نان به مرور در تمام کشور اجرا می‌شود.

‌به گزارش جهان صنعت نیوز، از صبح دیروز و به صورت ناگهانی، قیمت نان در خراسان رضوی افزایش یافت.

جدول منتشرشده از نرخنامه جدید نان در استان خراسان رضوی حاکی از افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت انواع نان است. به عنوان مثال، نان بربری سنتی یارانه‌ای که تا روز گذشته با قیمت ۸۵۰ تومان فروخته میشد اکنون ۱۲۰۰ تومان به‌دست خانوارها می‌رسد. تافتون سنتی یارانه‌ای از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان، سنگک یارانه‌ای از ۱۴۰۰ به ۲ هزارتومان و بربری خراسانی نیمه یارانه‌ای از ۱۳۰۰ به ۱۸۰۰ تومان رسیده است.

قیمت نان با افزایش ۴۰ درصدی هم به صرفه نیست 

 رئیس اتحادیه صف نانوایان مشهد درباره جزییات گران شدن انواع نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای گفت: افزایش ۴۰ درصدی قیمت‌ها هرچند که هزینه‌های تولید را کاهش داده اما هنوز هم تولید نان به صرفه نیست.

احمدرضا کشتگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نان، قیمت‌های جدید باید اول فروردین اعلام میشد اما اکنون ۵ ماه است که اتحادیه و دستگاه‌های مختلف، درگیر تعیین قیمت‌های جدید نان هستند.

اجرای افزایش قیمت‌نان به مرور در تمام کشور 

وی افزود: افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

کشتگر در واکنش به گلایه مردم درباره اعلام بی‌سر و صدا و ناگهانی قیمت‌نان گفت: قبلا اعلام شده بود که قیمت آرد تغییر نمی‌کند اما کسی نگفته قیمت‌نان تغییر نخواهد کرد. بخش اندکی از هزینه‌های تولید نان مربوط به آرد است که قیمت آن ثابت مانده است اما قیمت آرد حدود ۲ تا ۳ درصد در قیمت نان تاثیر دارد. با توجه به افزایش هزینه‌های دستمزد، اجاره و تولید نان، افزایش ۴۰ درصدی قیمت‌ها هرچند که از زیان نانوایی‌ها کم می‌کند اما هنوز هم تولید نان را به صرفه نخواهد کرد. با ادامه این روند، اگر حتی آرد رایگان هم به نانوایی‌ها می‌دادند اما باز هم تولید نان به صرفه نبود.

رئیس اتحادیه نان مشهد خاطرنشان کرد: نرخ نان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۷ درصد افزایش یافته و با توجه به تغییر ۴۰ درصد یارانه نان، قیمت‌نان طی این سال‌ها حدود ۱۰۰ درصد بیشتر شده است. سوال اینجاست که هزینه‌های دیگر هم همین قدر افزایش داشته است؟

فارس

کشاورزی
شناسه : 364396
لینک کوتاه :

۱۷ دیدگاه

  1. اختلاف قیمت آرد یارانه ای و آزاد فساد انگیز است، یارانه اگر برای مردم است مستقیما به خود مردم که بالغ ،عاقل ، هوشمندتر از هر برنامه ای هستند دهید و آنها را در خرید کالا های اساسی که نان هم یکی از آنهاست آزاد گذاشته، آنگاه خواهید دید ریشه فساد از بین می رود، هر کس به اندازه نیاز نان خرید می کند، صف در نانوایی کوتاه، کیفیت نان خوب، ضایعات نان کم، احتیاج به دستگاه نظارتی کم می شود و همه احساس رضایت خواهند کرد.

  2. قیمت نان بایستی واقعی شود. صفهای طولانی تشکیل شده در نانوایی ها وقت زیادی از مردم می گیرد. نان ارزان موجبات اسراف و قاچاق را فراهم کرده است. یارانه نان به خود مصرف کننده پرداخت شود.

    1. سیکل معیوب ! پس با حساب شما همیشه قیمت‌ها باید در حال افزایش باشد !! مشکل بی عرضگی همه مسئولین هست که نمیتونن تورم کم کنن و ارز پول ملی را حفط کنن.

    2. در این وضعیت فقط نانوایی ها سود میکنند ولی مردم ضرر میکنند اگر یارانه ها کلا حذف شوند وبه مصرف کننده پرداخت شود باعث ایجاد رقابت شده وکیفیت نان افزایش میابد . وحق مردم عادی را فقط یه عده خاص استفادشو میبرن

      1. یکی از بستگان من رفته بود از سوپری خرید کنه درساعت تعطیل نانوایی بغل دست، گفت هرچی خرید کردم با کارتخوان نانوایی تبدیل به لواش نان کرد و پولش را حساب کرد

  3. گندم با قیمت کم از کشاورز گرفتن بعدش گذاشتن همه این اعتراضات بخوابه بعد نون گرون کردن بخدا شماها دست شیطون از پشت بستید وقتی گندم گرون نکردید پس حق ندارید نون گرون به مردم بدید

    1. بر ما گذشت آنچه نباید میگذشت
      ما کشاورزان خصوصا گندمکاران بیچاره شدیم کرایه تراکتور و کمباین هزینه آب کود سم چک هامون برگشت خورده
      دریغ از یه ریال از همون ۱۵ هزار تومن

  4. هر روز قیمتها به شدت افزایش پیدا میکنه..از نان و گوشت و هر چیز دیگه..اما آیا حقوق کارمندان افزایشی داشته؟؟این چه وضعیتیه که برای مردم درست کردند؟؟مسافرت و مهمونی و فرعیات از زندگیا حذف شده حالا دارن سفره ها رو هدف میگیرند که همه از گرسنگی بمیرند..

  5. چرا دروغ میگن نانوایی خیلی سود داره هرکی میگه سود نداره واگذار بکنه من نانوایی میشناسم با کمترین پخت روزانه بازم کلی درآمد داره همش دروغه دنبال سود بیشترن

  6. خداهمتونو لعنت کنه ذلیل وخواربشین که حقوق ده بیست درصد اجناس ۱۰۰درصد عدالت علی آتشتون بزنه شمااولاد علی هستین .آه شهداومردم پوزه تونو به خاک بماله انشاالله.

  7. هرسال .اول سال به حقوق ها اندکی اضافه میشودوازطرف دیگه در طول سال اجناس چندبارگران میشود مردم اضافه تر از آن حقوقی که میگیرند بایدپس بدهند.از کجا.مردم ازکجا بیارند.این یک لقمه نان هم از سر سفره ها بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا