چه بر سر برنج های مازاد شمال آمد؟

اوایل خردادماه بود که انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران از رسوب این کالای اساسی در شمال کشور خبر داد. مشکلی که وزارت جهاد برای عبور آن خبر از خرید برنج داخلی داد، اما مشکل دپو برنج ایرانی در انبارهای شمال کشور برطرف نشد. حال معاون اول رییس جمهور از ضرب‌العجل یک‌ماه برای خرید برنج مازاد شمال خبر داده تا به این طریق انبارها برای برنج‌های جدید آماد شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رسوب ۵۰۰ تن برنج ایرانی در شمال کشور در شرایطی صورت گرفت که سال گذشته بازار شاهد رشد عجیب قیمت برنج بود. رشدی که موجب شد تا شاهد کمرنگ شدن برنج داخلی در سفره‌های کشور باشیم. با شرایط به وجود آمده و برای کنترل روند واردات برنج وزارت جهادکشاورزی بر الزام برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به خرید برنج داخلی، واردات برنج را هم مشروط کرد. بطوریکه واردکنندگان برنج تنها در صورت خرید برنج تجاری (طارم و هاشمی) از کشاورزان، بتوانند مجوز واردات برنج دریافت کنند.

در نشست معاون اول رئیس‌جمهور چه گذشت؟ در این نشست که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، مسایل و مشکلات مرتبط با تولید برنج در استان‌های شمالی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد ظرف یک ماه آینده تمامی برنج‌های تولیدی سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

نگاه ویژه دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست، با تاکید بر نگاه ویژه دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان گفت: وزیر جهاد کشاورزی و استانداران شمالی کشور باید در تولید و قیمت‌گذاری برنج به نحوی عمل کنند که رضایت کشاورزان و خریداران را با هم به همراه داشته باشد.

مخبر، وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان را مکلف کرد. ظرف ۴۸ ساعت برنامه اجرایی و زمان‌بندی شده خود را برای خرید برنج از شالیکاران تدوین و ارائه کنند.

منبع: اکو ایران

کشاورزی
شناسه : 365322
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. برنجهایی که در شهرستان در مغازه‌ها و حتی فروشگاههای معتبر می‌فروشند با برنجهای خارجی و برنجهای مصنوعی مخلوط شده اند وکسی دنبال برنج ایرانی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا