جزیره کیش امن ترین منطقه برای جذب سرمایه گذاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر جایگاه ویژه و استراتژیک جزیره که امن ترین منطقه برای سرمایه گذاری است، گفت: اطلاع رسانی موثر و گسترده در خصوص معرفی بسته های سرمایه گذاری کیش به نحو شایسته انجام شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رحیم سرهنگی در دومین نشست ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مذاکرات نتیجه بخشی که در نمایشگاه مشهد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شده خبر داد و گفت : کمتر فعال اقتصادی هست که بسته های سرمایه گذاری این منطقه را نشناسد و برای اطمینان خاطر سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسترهای مناسبی را در این زمینه فراهم کردیم . 

سرهنگی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در نمایشگاه مشهد مذاکراتی در خصوص جذب سرمایه گذاران از دو منظر “کسب تجربه و نحوه گفتمان با فعالان اقتصادی” مورد توجه ویژه قرار گرفته و ضروری است بخش سرمایه گذاری این منطقه فعال تر از گذشته باشد. 

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: ظرفیت های ارزشمندی در بدنه سازمان منطقه آزاد کیش با یک رویکرد راهبردی ایجاد شده و آماده پذیرش سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط کشور هستیم. 

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: عدم آگاهی برخی از سرمایه گذاران از بسته های ارایه شده در نمایشگاه های مختلف سبب سردرگمی آنان شده بود از این رو سراغ سرمایه گذاران رفته و وارد مذاکره شدیم که نمونه بارز آن می توان به سرمایه گذاران بزرگی از کشور عربستان اشاره کرد.

رحیم سرهنگی، بیان داشت: در این رویداد اقتصادی با ۴٠ سرمایه گذار وارد مذاکره شدیم و سرمایه کذاری نا موفق مورد بررسی قرار دادیم و در مرحله نخست با شناسایی موانع پیش رو که یکی از آنها بروکراسی پیچیده اداری است نسبت به تسهیل این فرایند؛ برنامه های مدونی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: با وجود پروازها که هر روز با یک دستورالعمل و بخشنامه ممکن است از جذابیت گردشگری کاسته شود با ارایه راه کارهای موثر برای ورود مسافر وارد بحث و گفتگو شدیم.

وی در تکمیل سخنان خود بر لزوم اهمیت سهولت کسب و کارها و شناسایی سرمایه گذاران واقعی اشاره کرد و

یاد آور شد: در حوزه شرکت های تولیدی و دانش بنیان به دنبال مزیت سرمایه گذاری هستیم تا جذابیت های لازم در این منطقه ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جذابیت سرمایه گذاری باید حفظ و مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: بحث خصوصی سازی کیش ایر از جذابیت های سرمایه گذاری کیش بود به واسطه این که یکی از مبادی ورودی به کیش هوایی هست و با مدیریت صحیح باید به کیشوندان و به خود سرمایه گذاران منطقه واگذار شود.  

گفتنی است دومین نشست هم اندیشی ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات با حضور مشاور رییس حمهور، دبیر و اعضای ستاد صبح سه شنبه دهم مرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سازمان منطقه آزاد کیش

اقتصاد کلان
شناسه : 365500
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا