ماجرای ریزش ساختمان در محله خلازیر چه بود؟

صبح امروز طبق دستور مقام قضایی ساختمان‌های غیرمجاز در حال احداث در منطقه خلازیر در حال تخریب بود که به علت عدم رعایت نکات ایمنی، تعدادی از ساختمان‌های همجوار دچار تخریب شدند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به فروریختن ساختمان‌های غیر مجاز در حال احداث در شهرک احمدیه خلازیر (منطقه ۱۹) اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه (محله خلازیر) اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد. چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند. به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

ملکی: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند. کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است.

به علت عدم رعایت نکات ایمنی

بر اساس این گزارش از ابتدای صبح روز امروز یکشنبه مورخه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند.

سرهنگ بابک نمک شناس؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره این حادثه گفت: ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد ۵ ساختمان همجوار دچار تخریب شد. بر اثر آن تعداد ۴ نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با توجه به حضور تیم های امداد و نجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است. تا به این لحظه تعداد ۴ نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده اند. اقدامات جهت نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است. نتیجه آن متعاقبا در اطلاع رسانی های بعدی اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

حوادث
شناسه : 366385
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. با سلام

    تخریب و آواربرداری می بایستی اصولی و مطابق قوانین و مقررات باشه . اینکه چنتا عوامل شهر داری و چنتا نیروی انتظامی رو وردارید ببرید که آقا تخریب کن ما هستیم که نشد کار….متأسفانه همین میشه که چنتا عوامل شهرداری و پلیس فوت می کنن و در آخر منجر به خوشحالی مالکین ساختمان های غیر مجاز شده اید که خواهند گفت : ” این است نتیجه خانه خراب کردن .

    آقاجان تخریب و آوار برداری کار بسیار تخصصی ست . در کنار نیروی ماهر و زبده وجود مهندسین و کارشناسان ایمنی و غیره الزامیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا