رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مطرح کرد؛

بود و نبود اقتصاد ایران برای جهان اهمیت ندارد

نگاهی به ساختار اقتصاد ایران نشان می‌دهد که بر خلاف شعارهای مسئولان، بود و نبود اقتصاد ایران برای جهان اهمیت ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز، مفهومی در اقتصاد وجود دارد با عنوان «شبکه اقتصاد» که نحوه پیوند بین بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و همچنین پیوند بین زیرگروه‌های هر یک از این بخش‌ها را نشان می‌دهد و در نهایت سطح این پیوندها را هم اندازه‌گیری می‌کند.
در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، در این زمینه کار علمی و تخصصی انجام شد و نتایجی را به دست آوردیم که برخی شوک‌آور بود. بخشی از این نتایج اگرچه پیش از این هم در صحبت‌های فعالان محیط کسب‌وکار یا کارشناسان نمایان شده بود، اما پس از این بررسی‌ها، این واقعیت‌ها در قالب اعداد و از طریق محاسبات دقیق قابل بررسی شد. نتایج این بررسی‌ها بیانگر آن بود که پیوند بین این بخش‌ها و زیرگروه‌های آنها هم به لحاظ وجود یا عدم وجود پیوند و هم به لحاظ سطح پیوند، به شدت ضعیف است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانویدئو
شناسه : 366811
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. بله اقتصاد ایران برای جهان مهم نیست همانطور که هم هیچوقت قصدِ تعامل شفاف و سازنده با جهان را نداشته است . ولی آنچه که برای منطقه و غرب در مورد ایران بسیار حائز اهمیت است و نمی توانند از آن رد شوند مسئله امنیت و ثبات سیاسی است که نظر دنیا را از ایران بر نمیدارد و بر نمی تابد . و متأسفانه پدیده ” ایران هراسی ” با در دست بودنِ اسناد و مدارک زنده ، در جهان شکل گرفته است . البته واژه ایران هراسی ربطی به مردم ایران ندارد !

  2. وقتی برای مردم خودت ارزش قائل نیستی درهیچ چیزی حجاب زوری و خدا گفته… حق و حقوق شهروندی هیچ حقوق و مزایای کارگرو کارمندان هیچ… دنیا وقتی چنین حاکمیتی میبینه از اقتصاد جهانی خود ب خود حذف میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا