رشد ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۹ میلیون و ۵۲۴ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای علیرضا مهاجرمعاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال خرید تضمینی گندم از ۹.۵ میلیون تن عبور کرده است. بر اساس آخرین آمار به ۹ میلیون و ۵۲۴ هزار تن رسیده است.

او افزود: با وجود اینکه امسال و سال گذشته با پدیده خشکسالی مواجه بودیم. میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: میزان خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۳ میلیون تن و میزان کل خرید تضمینی در آن سال به ۷.۵ میلیون تن رسید. میزان خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ نیز که از ۹.۵ میلیون تن عبور کرده است. ۲.۵ میلیون تن در مقایسه با سال قبل خود بیشتر است.

او گفت: در مجموع میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با دولت قبل در سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۱۱ درصد افزایش یافته که معادل ۵ میلیون تن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی
شناسه : 367926
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. سلام. آیا فکر کردین که کشاورز تنها امیدش به محصول تولیدی اش هست، مخارج زندگی اش را از کجا تأمین کند، هزینه های کشت و کارش را چگونه تأمین کند؟ شما که بدقولی میکنید مدام حرفهای ضد و نقیض میگویید، کشاورز چگونه به شما اعتماد کنه. دست بردارید از این کارتان، مثل معروفه که سیر را به فکر گرسنه نیست. ما گرسنگان نیمه جان هستیم.

  2. سلام به نظر میرسد بیشتر اعضای هیئت دولت متاسفانه با ریاست جمهوری با صداقت همکاری نمیکنند. این همه قول . وعده و وعید که به مردم میدهند همه پوچ و تو خالی. مثلا. گوشت و مرغ منجمد وارد بازار شد .کجاست پس چرا اینقدر گوشت و مرغ گران است . یا مابه التفاوت گندم کاران بزودی پرداخت میشود از تیرماه تا الان هنوز پرداخت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا