پرداخت سود دو مرحله‌ای می‌شود؛

توضیح وزیر اقتصاد درباره زمان واریز سود سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: پرداخت سود سهام عدالت، بسته به تکمیل صورت‌های مالی ۱۴۰۱دارد و در صورت تاخیر پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت گفت: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود بسته به تکمیل این صورت‌هاست.

او افزود: در صورت تاخیر در ارایه صورت‌های مالی، پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

خاندوزی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله‌ای سهام عدالت در سال گذشته به هلدینگ خلیج فارس بازمی‌گردد که صورت مالی و سود خود را با تاخیر اعلام کرد.

دارایی نامشهود شرکت‌ها باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی نزد بانک‌ها و بورس باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزشگذاری دارایی نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود.

خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد مسئولیتی در ارایه خدمات و کالا یا کنترل بازار ندارد و در مقابل باید زیرساخت رشد و توسعه و تامین مالی را فراهم کند.

او افزود: در این راستا دستورالعمل ارزشگذاری دارایی نامشهود تهیه شد و این اقدام یکی از گام‌هایی بود که به دنبال برداشتن آن بودیم تا بخش مهمی از سرمایه‌ها از سوی نظام رسمی کشور پذیرفته شود.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی این است که در گزارشگری مالی، میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود شناسایی شود و نحوه ارزشگذاری این دارایی‌ها خلائی بود که باید برطرف می‌شد و این ارزشگذاری باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک و بورس باشد.

خاندوزی گفت: آنچه برای شرکت‌ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می‌شود این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها چگونه تشخیص و ارزش‌گذاری می‌شود. افراد متخصص در برخی شرکت‌ها، مشتریان وسیع خود یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی‌شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزشگذاری دارایی نامشهود امروز از این جهت اهمیت دارد که این باب گشوده شد تا بتوانیم از ثمرات ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود استفاده کنیم. تلاش ما این است تا شرکت‌ها بتوانند دارایی‌های خود را نقدپذیر و واقعی کنند.

او گفت: برخی شرکت‌ها به آستانه ورشکستگی رسیدند چراکه سیاست‌گذار دارایی‌های آن‌ها را به رسمیت نشناخته است. امیدوار هستیم ثمرات این پایه‌گذاری جدید را در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها و تاثیر تسهیلات دریافتی آن‌ها ببینیم./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 368393
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. سلام من از اول تا اخر سودسهام نگرفتم دهک دوم هستم احتیاج دارم سود سهام عدالت شخصی هست بس لطفا سودهای چندسال قبل من راواریز کنیدبخدا احتیاج دارم تو سایت سهام عدالت مشخص هست

  2. آقای خاندوزی آقای وزیر اقتصاد وزیر سرمایه داران هر بلایی می توانید بر دهک های پایین بی دفاع بیاورید خدایی هم هست از وثیقه های بانکی گواهی حقوق که مددجویان کمیته و بهزیستی نتوانند وام اشتغالزایی دریافت کنند فقط برای دلال های بین بانکی رونق خوبی دارد و سهام عدالت که در دوسه مرحله مبلغ خیلی کمی واریز می کنید که دوسوم شکم شان گرسنه باشند اگرتصورمی کردی خانواده خودت چنین شرایط خیلی بد اقتصادی و روحی دارن چکار می کردی + کالابرگ اجباری بجای دریافت یارانه نقدی از استان فارس پاینده ایران اسلامی

  3. سلام کسی نیست به آقای خاندوزی بکویدکه مردم به پول سهامشون احتیاج دارن اگه سهام مال ملته اختیارشوبدین به خودشون بخدامافقیرفقرانیازداریم باپول فوش اون اقلامیتونیم ۲یا۳ماه پول اجارمون رابدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا