چرا آب پارک جنگلی چیتگر قطع شد؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با قطع آب در بوستان چیتگر گفت: آبفا به ما اعلام کرد که آب درختان بوستان چیتگر را تأمین می‌کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی چمران با اشاره به قطع آب برای آبیاری درختان در قلهک، اظهار کرد. پس از تذکراتی که در این خصوص دادیم مشکل حل و آبرسانی به درختان انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد. می‌گویند آب کم داریم و حق هم دارند. حرف ما این است که آبرسانی به نسبت کاهش پیدا کند اما قطع نشود.
وی با بیان اینکه آبفا تقاضاهایی با محوریت آبیاری درختان دارد، یادآور شد. این درخواست مطرح شده که در بوستان‌ها چاه نصب شود. اما بنا به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، اگر چاه حفر شود منابع آب زیرزمینی مناطق از بین می‌رود.
چمران در رابطه با قطع آب در بوستان چیتگر نیز اظهار کرد. به ما گفتند آب درختان بوستان چیتگر را تأمین می‌کنیم. اما در مجموع برای آبیاری درختان در بوستان‌ها، قرار شد در جلساتی موضوع را مورد بحث قرار دهیم.

قطع آب برای آبیاری درختان

پیش از این مهدی چمران در جلسات شورای اسلامی شهر تهران از قطع آب برای آبیاری درختان در بوستان‌ها انتقاد کرد. در جلسه یکصد و شصت و دوم شورا اعلام کرده بود که آب را در زرگنده به جوی فاضلاب می‌ریزند. اما به فضای سبز نمی‌دهند و درختان خشک می‌شوند.

همچنین مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورا ضمن انتقاد از قطعی آب در بوستان‌ها با اعلام اینکه آب بوستان چیتگر مجدداً قطع شده است. گفته بود: برخی علاقمند به خشک شدن درختان هستند. اگر رئیس قوه قضاییه در این زمینه دغدغه دارد، دستور پیگیری برای این موضوع را دهد.

منبع: فارس

محیط زیست
شناسه : 368724
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. ابی که چندین سال مخصوص کشاورزی بود وکشاورزان به امید ان کشت کرده بودن وبه اسم کانال محمدیه بود از کشاورزان گرفتن ودادن به چیتگر البته بخشی از کانال نواب هم به همین دلیل قطع شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا