صف وام ازدواج نصف شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تعداد کل متقاضیان وام ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 531 هزار و 353 نفر بوده‌اند. او همچنین گفت: با پرداخت‌های انجام شده، اکنون 293 هزار و 717 نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی متقی‌فر گفت: معاونت امور جوانان طبق وظیفه‌ای که دارد به صورت ماهیانه آمار پرداخت وام ازدواج را از بانک مرکزی استعلام می‌کند.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم. از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، بیش از ۴۸۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به حدود ۲۳۸ هزار نفر متقاضی پرداخت شده است.

متقی‌فر بیان کرد: تعداد کل متقاضیان وام ازدواج ۵۳۱ هزار و ۳۵۳ نفر بود. با پرداخت‌های انجام شده، اکنون ۲۹۳ هزار و ۷۱۷ نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

وی در خصوص پرداخت وام ازدواج به تفکیک استان‌ها نیز گفت: بر اساس درصد وام‌گیرندگان به کل متقاضیان در هر استان، استان یزد با پرداخت بیش از ۵۹ درصد وام در رده اول است. استان قزوین با پرداخت بیش ۵۸ درصد و استان ایلام با پرداخت بیش ۵۷ درصد وام ازدواج به متقاضیان خود در رده های دوم و سوم قرار دارند. از طرفی دیگر استان سیستان و بلوچستان با پرداخت بیش از ۳۰ درصد در رتبه آخر قرار دارد. استان خوزستان با پرداخت بیش از ۳۳ درصد در رتبه ۳۰ و استان خراسان شمالی با پرداخت بیش از ۳۵ درصد در رتبه ۲۹ استان های کشور قرار دارند.

بیشترین تعداد وام ازدواج درتهران

متقی فر: بیشترین تعداد وام پرداخت شده به استان‌ تهران با بیش از ۳۰ هزار فقره وام تعلق دارد. خراسان رضوی با بیش از ۱۷ هزار فقره وام و استان خوزستان با حدود ۱۴ هزار فقره وام در رتبه های بعدی قرار دارند. این در حالی است که رتبه این استان‌ها بر اساس درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان استان، (تهران در رتبه پنجم)، (خراسان رضوی در رتبه ۲۵) و (خوزستان در رتبه ۳۰) کشور قرار دارند.

وی گفت: تنها در تیر ماه سال جاری ۹۸ هزار و ۷۲۱ فقره وام به زوجین پرداخت شده است. رقمی بیش از ۲۰۱ هزار میلیارد ریال است.

منبع: فارس

اجتماعی و فرهنگیبانک و بیمه
شناسه : 368858
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

    1. سلام این چه قانونیه که ۵۰ سال به بالا وام ازدواج تعلق نمیگیره . کسی که تا الان ازدواج نکرده از وام هم استفاده نکرده چون سنش بالای پنجاه سال هست اونم فقط یک ماه بیشتره وام تعلق نمیگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا