اخبار جدید از ورود سویه جدید کرونا به کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زیر سویه جدید کرونا با نام EG.۵ هنوز به ایران نرسیده است، درعین حال بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا پیش از فرارسیدن فصل پاییز تاکید کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دکتر سعید کریمی در خصوص آخرین اخبار از سویه جدید کرونا که با نام EG.۵ معرفی شده است، گفت: زیرسویه‌های امیکرون بسیار متفاوت هستند و این زیرسویه هم از همان خانواده است که از نظر میزان کشندگی و بستری چندان تفاوتی با سویه‌های قبلی ندارد، ولی مدت ابتلا در این زیرسویه بیشتر است.

وی افزود: این زیرسویه هنوز در ایران گزارش نشده است و فعلا جزو مشکلات ما نیست. نمونه‌گیری از مراکز به صورت خوشه‌ای و طبق پروتکل‌های علمی انجام می‌شود و به محض اینکه منطقه‌ای روند افزایشی داشته باشد، رسیدگی و نمونه‌گیری افزایش می‌یابد.

کریمی با بیان اینکه علائم در سویه جدید کرونا نیز مانند امیکرون است،‌ اظهار کرد: تب، علائم تنفسی، سرفه، تنگی نفس و علائم گوارشی در کسانی که سنین پایین‌تری دارند از علائم این زیرسویه است.

او تاکید کرد: از آنجایی که ما احتمال بروز آنفلوآنزا در فصل پاییز را هم در پیش داریم، توصیه اکید ما به افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند و بیماری زمینه‌ای دارند یا مسن هستند این است که از اوایل شهریور ماه اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند. بهتر است تا زمانی که وارد امواج آنفلوآنزا نشده‌ایم واکسیناسیون انجام شود که در فصل پاییز و زمستان ایمن باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از طرفی طبق دستورالعمل قبلی اگر ۶ ماه از تزریق واکسن کرونای قبلی افراد گذشته است باید برای تزریق واکسن کرونا هم اقدام کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در اماکن تجمعی، بیان کرد: به طور کلی در هر مکانی که تهویه وجود نداشته باشد و افراد احتمال بدهند که ممکن است ویروس سرایت کند، بهتر است از ماسک استفاده کنند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 369837
لینک کوتاه :

۲۰ دیدگاه

    1. بزرگوار علائم را دارید چون در هوا گاز کمپتریل دارن پخش می کنند که علائم سرفه و آبریزش بینی را به همراه داره و حساسیت ایجاد می کنه،بدن خود را با خوردن غذاهای با طبع گرم تا یک هفته تقویت کنید دمنوش گیاهی و میوه های با طبع گرم میل کنید،اسپند دود کنید،در صورت امکان کُندر با عسل میل کنید آنوقت ببینید باز هم نیاز به درمان با واکسم دارید؟واکسنی که درمانگر ویروسی که دائم در حال تغییر شکله نیست،بماند که داخل آن املاح میکروچیپ و اکسید جیوه به کار رفته است

  1. خدایش هر موقع کسانی که مسئول هستند خبر از نیامدن ویروس میدن بدانید که ویروس آمده و چندین هفته هم هست که در بین مردم ایران می باشد و فرق مسئولین ایرانی با مسئولین در کشور های خارجی همینه که مسئولین ایرانی را افرادی نالایق تشکیل داده اند که جز دروغ هنری ندارند.لطفا پخش کنید

  2. جناب وزیر خسته نباشی اولا بفرما ۵میلیون نفر که رفتن کربلا واکسن ردن
    دوم ماکس زدن سوم از کشور عراق مطمئن هستید کرونا ندارد وچهارم کجا برویم واکسن بزنیم اصلا توضیع شده
    ممنونیم که گفتی

    1. الان یه عده میگن اینایی که پیاده روی اربعین میرن الان کرونا رو میارن . نه عزیزم اگه کرونای جدید بخواد بیاد ایران احتمالا از ترکیه و ‌کاناداو ارمنستان و اونورها میاد . تواین چند ساله دیدین که الحمدالله از اربعینی ها و عراق هیچ وقت بیماری به ایران نیومده واین هم لطف امام حسین (ع)و خدا بوده که خودش کمکمون کرده

  3. توروخدا واکسن نزنید،بخدا واکسن کرونادروغه.مریضی اومدوبعد ۱سال هم واکسنش درست شد.آخه کدوم عقل سلیمی اینو باور میکنه.گفتن WHOبی خطری کل واکسنای تولیدی رو ثابت کرده،بعدتزریق واکسن کرونا گلوکوم،MS,MI,سکته مغزی ،فشارخون،سرطان چرا چند برابر شد؟
    خوب از عوارض واکسن بود

  4. بشتابید،بشتابید به سوی زدن سلاح کشتار جمعی واکسم،خدا وکیلی آگاه تر از مردم خودمون ندیدم،آره بابا برای مُردن دست و پا می شکنید،مرگ عزیزان و دور و اطرافیانتان بعد از تزریق را ندیدید و برایتان عبرت نشد؟یا برای خود کشی عجله دارید و می خواهید فراماسون ها به اهداف خود برسند،آنفولانزا گرفتید غذاهای با طبع گرم و سبزیجات و میوه جات با طبع گرم زیاد مصرف کنید ،از خوردن ماست و برنج و مرغ و سردی جات به شدت پرهیز کنید،ببینید خوب می شوید یا نه؟به خدا که رفتن و تزریق واکسم چیزی جز خودکشی و تحویل دادن خاک ایران به یهود نیست،ببینید اقوام اصیل استرالیایی و آمریکایی را چطور و چگونه به اسم ویروس ناشناخته نابود کردن ،هوشیار نباشید عاقبت شما هم همینه

  5. دوستان عزیز سعی کنید مایعات زیاد بنوشید ،و تا حد امکان در مکان‌های شلوغ نظیر بازار و مراکز خرید زیاد رفت و آمد نکنید ،من و مادرم به گفته دکتری که مراجعه کردیم به این سویه مبتلا شدیم ، وخیلی سخت ،کپسول تاوالاسیون ، شربت تئوکال جی و آس آ، آمپول بتامتازون ،و سرم و چند آمپول ب کمپلکس ، ناپروکسن تجویز کرد ولی تحمل درد ریه ها بدلیل ملتهب و عفونی بودن خیلی سخته ،مراقب سلامتی خودتون وعزیزانتون باشید

  6. بالای چهارماهه این سویه که میگن داره میاداومده وخیلیهاهم درگیرش هستن نمیدونم چراپنهان میکنن .مرگ ومیربالایی نداره ولی بعدازچندماه که فکرمیکنی خوب شدی تنگی نفس ازبین رفتن حس بویایی کسل بودن گنگی زیاداینهاهمچنان دربدنتان باقی میمونه بدترین وخطرناکترین موردش حس بویایی هست وقتی کارنکنه احتمال خطرات بالامیره چیزی بسوزه یانشتی گازپیش بیادبقیش وحضورذهن ندارم نمیتونی حس کنی ریه هم که بزورکارمیکنه خدابهمون رحم بکنه ازدست این به اصطلاح مسئولین بی کفایت ودروغگو.دقیقاازاواخراسفند۱۴۰۱شروع شدوشدتش ازعید۱۴۰۲آغازشدفکرنکنم کسی مونده باشه که تجربه نکرده باشه همه درگیرش هستن دراین چندماه

  7. زیر سویه کرونا کووید اریس در آمریکا و برخی کشورهای منطقه دیده شده است..باید بیشتر از اینها مراقب بود..پیاده روی اربعین حسینی باید با رعایت اصول بهداشتی و درمانی باشد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا