در نامه تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی مطرح شد؛

نگذارید ذی نفعان انحصار در خدمات حقوقی و وکالت، در مسیر تصویب سنگ اندازی کنند

جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی از مصوبه مجلس در خصوص نماینده حقوقی حمایت کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، انجمن های صنفی و تولیدکنندگان بخش خصوصی، طی نامه هایی به رئیس مجلس و رئیس جمهور حمایت خود از مصوبه مجلس در خصوص استفاده شرکت های خصوصی از نماینده حقوقی را اعلام کردند. آنها با اشاره به کمبود سطح دسترسی عمومی به وکیل، یکی از هزینه‌های قابل‌ توجه بنگاه‌های تولیدی را هزینه‌های استخدام وکیل برای پیگیری پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی دانستند.  

در این نامه نسبت به سنگ اندازی های احتمالی و کارشکنی های وکلا در خصوص این مصوبه هشدار داده شده و ذکر شده است: «بیم آن وجود دارد که ذی‌نفعان انحصار خدمات وکالت و کمبود دسترسی عمومی به خدمات حقوقی، با سنگ‌اندازی‌های خود، در مسیر تأیید و اجرایی شدن این مصوبه اختلال ایجاد نمایند.»

لازم به ذکر است مجلس شورای اسلامی اخیرا با توجه به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و در راستای کاهش هزینه های بنگاه های خصوصی،  طرح «تأمین مالی و جهش تولید» در مجلس تصویب کرده است. بر اساس این طرح شرکت های خصوصی زین پس میتوانند مانند شرکت های دولتی علاوه بر استفاده از وکیل در دعاوی قضایی خود، از نماینده حقوقی استفاده بکنند.

صنعت و معدن
شناسه : 369954
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سلام
    کانون وکلا و مرکز وکلا هرگز اصلاح پذیر نیستند اعضای این دو نهاد سالیان سال بدون هیچ نظارتی هر کاری که خواستن کرده اند بهترین راه انحلال این دونهاد است وپس از آن یک نهاد که منافع همه مردم را در نظر بگیرد تشکیل گردد نهادی عاری از فساد و انحصارگری

  2. آقایان تولید کننده کارشناس حقوقی اغلب از یک دانشگاه با کیفیت پایین مدرک گرفته اند اغلب کتابی مطالعه نکرده اند و حتی جزوه ایی نیز نداشته اند، به جز این که در هیچ دانشگاهی در ایران کلاس عملی برای دانشجویان حقوق و حضور در جلسات دادگاه‌ها و فن دفاع و مواردی مانند این ها تدریس نشده اند و موارد نظری در دانشگاه‌ها با موارد عملی خیلی فرق دارد… استفاده از کارشناس حقوقی شاید برای ادرات دولتی چون طرف دعوی دولت است جواب دهد ولی شما در صورت استفاده از کارشناس حقوقی متضرر خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا