تصمیم برای حذف یارانه انرژی؛

بنزین سوری شعله‌ور شد

افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی منجر به تشدید تنش و افزایش اعتراضان در سوریه شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، افزایش قیمت بنزین، أتش بحران را بار دیگر در سوریه شعله‌ور کرد. پس از سخنرانی هفته گذشته بشار اسد و سقوط ارزش پول ملی سوریه، تظاهرات به اوج رسیده است.

هر چند اعتراضات برای مردم این کشور منظره نادری است که تا به امروز، تنها استان های جنوبی در آن شرکت داشته اند و فاصله قابل توجهی از مراکز نظامی دارد اما به نظر می رسد شهرهای اصلی، هدف بعدی اعتراضات باشند.

تظاهرات سوریه زمانی آغاز شد که بشار اسد در ۱۵ اگوست، قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی را برای بار سوم در سال جاری افزایش داد. طبق بیانه وزارت بازگانی داخلی سوریه، قیمت سوخت سهمیه‌ای از لیتری ۱۱۰۰ به ۲۵۰۰ لیر افزایش یافت؛ همچنین قیمت سوخت آزاد به ۴هزار لیر رسید.

مقامات سوری وعده داده اند که پس از حذف یارانه ها، قطعی های گسترده برق در سطح کشور کاهش یابد. در واقع مقامات امیدوارند که با حذف یارانه‌های انرژی، بتوانند باری از دوش اقتصاد جنگ زده خود بردارند.

هرچند افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق و دستمزد بخش عمومی در نیمه شب همان روز تصویب شد با این وجود کارشناسان می گویند حتی با این میزان افزایش، ۹۰% جمعیت سوریه زیر خط فقر خواهند رفت.

طبق آمار رسمی، نزدیک به ۷۰% جمعیت این کشور نیازمند کمک های بشردوستانه هستند تا بتوانند زنده بمانند و افزایش پایه حقوق به حدود۱۸۶ هزار لیر تنها کفاف یک سوم نیازهای غذایی یک خانوار را می دهد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسیویدئو
شناسه : 370212
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. سلام واقعا دیگه از تاکسی اینترنتی بخصوص اسنپ ناامید شدم استهلاک ماشین خیلی زیاد شده ماشین مدل ۸۹ ازوقتی که تاکسی اینترنتی شروع کدم به شدت مستهلک وپرخرج شده به هیچ وضعی نمی ارزد ازاینکه می شنوم بعضی ها می گویند ۵۰۰ تا هفتصد تومان درآمد دارند دیوانه ام می کندمن نهایتش شبانه روز چند دفعه ای ۴۰۰تا زیر ۵۰۰ تومان ندیدم مجبوری فعلا کار می کنم، ومخصوصا رفتار بی ادبانه و غیر منطقی بعضی مسافران که روز آدم خراب میکنه

  2. وقتی هنوز سهمیه بنزین از اسفندماه سال قبل تا الان و واریز نکردن چطور برای اربعین پیش‌بینی های لازم انجام شده؟؟؟. یعنی واقعا زیارت برای شما واجب‌تر از نان و معیشت مردم هست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا