وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری اعلام شد

وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را ۱۰.۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال جاری (سال زراعی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱) را ۱۰.۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

این افزایش بدون بالارفتن سطح اراضی کشاورزی و از طریق افزایش بهره‌وری در تولید، اجرای طرح کشت قراردادی، افزایش توزیع کودهای یارانه‌ای، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، اقدامات ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با قیمتی عادلانه و در نهایت اقتصادی شدن کشاورزی محقق شده است.

در سال زراعی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ کل گندم تولیدی در کشور بالغ‌بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این ارقام در سال جاری به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

در طرح جهش تولید در دیمزارها، سطحی بالغ بر ۵.۲ میلیون هکتار به کشت کالاهای اساسی اختصاص یافت؛ در نتیجه میزان تولید گندم در دیمزارها ۲۵ درصد افزایش یافت.

بنابر این گزارش در سال جاری در تولید گندم مورد نیاز خبازی (نانوایی) به خودکفایی رسیدیم و برای سال آینده نیز پیش‌بینی خودکفایی کامل در تولید گندم وجود دارد.

رقم نهایی خرید تضمینی گندم در استان خوزستان نیز رکورد زده است به‌طوری که این میزان خرید قبل و بعد از پیروزی انقلاب بی‌سابقه بوده است.

تسنیم

کشاورزی
شناسه : 370775
لینک کوتاه :

۱۱ دیدگاه

  1. به همین خیال باش، خوب بلدین کشاورز را فریب دهن، کدوم کشت قراردادی، قیمت تضمینی گندم را هنوز ندادین، بیشتر کشاورزان معطل پول گندم هستن، ولی هیچ کسی به فکر کشاورز نیست،افزایش تناژ گندم به خاطر بارانهای زمستون گذشته بود و کشت دیم، با این وضع که در پیش گرفتین گندم تحویل دولت نداده و یا اصلا کشت گندم فراموش میشه.

  2. افزایش تولید امسال فقط و ققط نتیحه نرخ تقریبا مناسب ۱۱ و پانصد در سال قبل بود که کشاورزان به سال بعد و نرخی بهتر و مقرون بصرفه امید داشتن و دولت سیزدهم هم خوب گذاشت داخل کاسه شون با نرخ ۱۵ تومنی بصورت قرضی. حالا ببینید سال آینده ببینم چطور میشه. حساب دو دو تا هست. سود و زیان. و گرنه هیچ کشاورزی نمیاد چیزی رو بیاره که از اولش میدونه هیچ منفعتی ندارد براش.

    1. با این تفاصیرما سال آینده گندم بکاریم تا دولت پولش رو برج ۸سال اینده بده و ما مجبور باشیم کود رو چندبرابر بخریم.بازار صفیجات خیلی بهتر از گندم و ذرت هست که دولت قیمت ناچیز روش بزاره.کارشناسای بیسوادی تربیت کردن یا خیلی خوب می‌دونن قیمت واقعی چنده.

  3. از پول منه کشاورز حرف بزن ، چرا پول مون را پرداخت نمیکنید، شما که با این قیمت ۱۵ هزار تومان تون ضرر بهمون زدید حالا چرا بعد از گذشت بیش از چهار ماه پول مون را پرداخت نمیکنید.
    شرم بر شما.
    سال دیگه هم گندم تحویل میگیری.

  4. واقعا شرم آوره به خاطر اینکه بازدیدهای خودتون را بالا ببرید دارید با احساسات کشاورز زحمت کش بازی می کنید…نوشتی نرخ نهایی…بعد از تناژی که به دولت تحویل داده شده می نویسی…خیلی متاسفم..

  5. شروع شد از الان تا سال دیگه هی این مطلب دروغ رو بازنشر که خرید گندم توسط دولت اینقدر و تا ۱۲ ماه هه‌ر روز این چاپ و در شهریور ۱۴۰۳ گندم فقط کیلویی ۱۱۵۰۰ خواهد بود
    و اینهمه دروغ برا چیه

  6. فضانوردان هندی تو ماه هستند و یاسمین مقبلی هم اونجاست پناه بر خدا امروز بریم سفارت هند رو آتیش بزنیم چرا سفرشون رو یا سفر یک فضانورد دختر ایرانی تنظیم کردند
    در ضمن یاسمین خانم می موندی ایران الان خیاط شده بودی رفتی اونجا دنبال چی میگردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا