مابقی مطالبات گندمکاران با چه نرخی پرداخت می شود؟

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پول گندمکاران تا به امروز بر اساس نرخ علی‌الحساب ۱۱.۵ هزار تومانی پرداخت شده است و مابقی مطالبات با تدارک بودجه سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید سعید راد مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در افتتاحیه نمایشگاه غلات، آرد و نان اظهار داشت: گندمی که برای صنف و صنعت پرداخت می‌شود. با نرخ سال قبل و با قیمت ۱۲ هزار تومان است. هنوز یارانه‌ای به این بخش از تولید داده می‌شود.

وی افزود: فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندمی صنف و صنعت وجود ندارد. هر گونه تصمیم گیری در این خصوص توسط ستاد تنظیم بازار اخذ می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر این اساس قیمت نان نیز تغییری ندارد. تا به امروز نیز تغییر قیمتی در بخش نان‌های سنتی و نان‌های حجیم و صنعتی نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره آخرین میزان خرید تضمینی گندم تصریح کرد: تا به امروز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرید تضمینی صورت گرفته است.  خرید این محصول کماکان ادامه دارد.

شورای قیمت گذاری قیمت گندم

راد اظهار داشت: ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است. مابقی نیز با تامین مالی سازمان برنامه بودجه پرداخت می شود.

وی افزود: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده. به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

راد در پاسخ به اینکه آیا مابقی قیمت گندم تا ۱۵ هزار تومان نیز پرداخت می‌شود یا خیر. گفت: سازمان برنامه بودجه در حال تدارک بودجه مورد نیاز است.

وی در ارتباط با نرخ جدید خرید تضمینی گندم برای سال جاری گفت: شورای قیمت گذاری قیمت گندم برای سال جدید را تعیین می‌کند. ما مجری سیاست هستیم.

منبع: تسنیم

کشاورزی
شناسه : 373393
لینک کوتاه :

۲۸ دیدگاه

    1. آقایان مسئولین شمارابخدابسه دیگه اینقدر تولیدداشتیم بابا بقیه ۱۵ تومان راپرداخت کنید همگی فرمودین تااخرشهریور بدهی کشاورزان پرداخت می‌شود انشالله که این بار راستگو باشید@

    2. ای مفت خور نفهم چرا بحث رابه حاشیه میبری. بحث برسر این نیست که چقدر گندم تولید شده. بحث بر سر این است که آخرین قیمت گندم خریداری شده را چند زده اید وچرا مطالبات گندم کاران را نمی پردازید. چرا این دولت اینقدر دروغ می‌گوید. حق کشاورز بدبخت را داده اید مشت مفتخور بردن در راه اربعین خرج کردن حالا نوبت مطالبات کشاورزان که رسیده طفره می‌روید. این زیارتی که ازحق بیت المال واز جیب مردم خرج می‌شود بخوره تو سر مسئولین بیایید مطالبات گندم کاران بدبخت فقیر را بپردازید.

  1. شورائی که نتونه در صورت اختلاف اعضا در مورد قیمت پیشنهادی قیمت را به رای بگذارد و رئیس سازمان برنامه نظرش را اعمال کنه بر سایر نظرات دیگر اعضا فقط نوچه و فرمانبر دست اعضا دولت هست. دولت سیزدهم معنی کلمات را هم عوض کرده و فقط قصد فریب کشاورزان را داشت که موفق هم بود. نرخ ۲۰ تومانی گندم و حتا بیشتر باید قیمت گندم در سال جاری می‌بود تا کشاورز بتونه به اندک سودی برای ادامه کارش و زندگی اش برسه. شرم بر شما دروغ گویان و دزدان

  2. کار خودشنو کردن گندم کم کاشته میشه وابسته به وارات میشیم جشن واردکنندگان رانتی با همگامی با بدخواهان نظام اندک درامد دلار صرف واردات گندم وغیره میشه خرج دولت با چاپ پول واز جیب مردم اینها دیگه کیند باوجود همچین ادمهایی به دشمن نیازی نیست

    1. آقایان مسئولین شمارابخدابسه دیگه اینقدر تولیدداشتیم بابا بقیه ۱۵ تومان راپرداخت کنید همگی فرمودین تااخرشهریور بدهی کشاورزان پرداخت می‌شود انشالله که این بار راستگو باشید@

  3. آقای راد شما اگر مجری هستید پس چرا قیمت شورای تعین برای نرخ گندم ۱۷ هزار تومان که شش ماه قبل شوراء اعلام کرد را قبول نکردید، و تا الان هم قبول نکرده اید.تازه باید دیرکرد این شش ماه را طبق قانون پرداخت کنید. نرخ هر کیلو گندم اگر زیر ۲۵هزار تومان باشد برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد ، چه برسد بخواهید نرخ برای سال آینده را تعیین کنید که زیر ۳۵هزار تومان قطعا ضرر صد درصدی است.

    1. خدا لعنت کنه چرا پول کشاورز بدبخت که دوسال زحمت کشیده نمی‌دید دزدان شما از جیب مردم خونه و ویلا تو خارج از کشور میخرید این مردم چه گناهی کردن .
      بعد موقع رای گیری میایید التماس بیایید پای صندوق ها دشمن در کمینه آخه شما دشمن مردم هستید …

  4. اردیبهشت تا مهر ماه وعده هفته اینده دادن..پول گندم کشاورزان چرا این همه زمان کرفت..اکر وام از بانک می‌گرفتیم چند روز رد میشد چکار ها که نمیکنن.دیر کرد.جریمه شش درصد تاخیری.بدحسابی.حساب هر دو ضامن را مسدود کردن.بد حسابی برای خودت.وضامنت شب وروز پیام .نامه های زیاد از بانک جلو در خانه ..آبروی خودت و هر دو ضامنت به باد میدن.ووو

  5. نرخ امسال کشاورزبایدبالای۱۷هزارتومان اعلام شودتاکشاورزان بدون دغدغه کشت سال دیگه راانجام دهندوگرنه ۱۵,هزارباشدتمایلی برای کشت گندم برای سال بعدنخواهندداشت

  6. همبن جور آقای وزیر کشاورزی بزودی بزودی گفتن تا الان که از روز تحویل گندم به دولت به شش ماه رسید.هیچ کسی هم در این مورد جوابگو کشاورز نیست.اگه قیمت گندم رو زیر بیست و پنج هزار تومن با کشاورز حساب کنن .واگه هر کشاورزی دوباره گندم کشت کرد از بی غیرتی یه کشاورز خواهد بود.کاری که این دولت امسال به سر کشاورز آورد اسرائیل بر سر فلسطین تا حالا نیاورده . آقای ریسی تو هم مدرک ریاست‌جمهوری ت به درد خودت می خوره

    1. کدام مدرک تحصیلی، سطح سه حوزه یعنی چی؟ دیپلم. یه مشت ادم بی سواد و از خدا بیخبر آیا اینا واقعا به فکر معیشت کشاورز و دامدار هستن؟ لعنت به این رئیس بررررنامه و پودچه و کسانیکه کشاورزان خرده مالک را به خاک سیاه کشوندین، من پارسال ۴۳۰۰کیلو گندم تحویل دادم پولش شد ۵۱ملیون تومن الان ۶۵۰۰کیلو دادم پولش شد ۶۳ملیون تومن، فقط ده میلیون تومان در صورتی که پارسال گندم کمتری نسبت به امسال بود ولی دلار ۲۸۰۰۰تومن میشه ۴۸۰۰۰تومن، با چه امیدی گندم کشت کنم، کود شیمیایی ارزانترینش شده ۷۵۰هزار تومن، این همه حرف وعده دروغ برای سرگردونی کشاورزان هیچ چیزی جز اینکه دیگه گندم کشت نکنن و به عده ای مفت خور ندهن که در ظلم از شمر و یزید هم بدترن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا