ایران خودرو و سایپا به دنبال افزایش مجدد قیمت خودرو

دو خودروساز بزرگ کشور به دنبال این هستند تا بار دیگر مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را از شورای رقابت اخذ کنند. این درخواست با واکنش شورای رقابت مواجه شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به هیچ عنوان قرار نیست هر سه ماه یک افزایش پیدا کند.

سپهر دادجوی توکلی در حالی این سخنان را بیان کرد که به نظر می رسد دو خودروساز بزرگ کشور رایزنی برای افزایش قیمت محصولات خود در مبدا را با اعضای شورای رقابت آغاز کرده اند.

استدلال خودروسازان این است که با توجه به اینکه بر اساس صورت های مالی سال گذشته قیمت محصولات آنها در فروردین امسال افزایش یافته، اعضای شورای رقابت باید با توجه به انتشار صورت های مالی سه ماهه ابتدایی سال جاری، قیمت خودرو را در مبدا بروز رسانی کنند.

بررسی قیمت خودرو هر سه ماه یکبار ایده ای بود که در دور دوم شورای رقابت مورد توجه اعضای وقت شورا قرار گرفت تا به کمک آن زیان تولید خودروسازان به حداقل برسد.

اما دادجوی توکلی بررسی سه ماهه قیمت کارخانه خودرو را رد کرد و گفت قرار نیست هر سه ماه یکبار قیمت خودرو در مبدا افزایش پیدا کند.

البته مدیر روابط عمومی شورای رقابت در ادامه به نوعی افزایش قیمت کارخانه ای خودرو را تایید کرد. دادجوی توکلی گفت هنوز هیچ نامه و لیست قیمتی از سوی مراجع تصمیم گیر به این بخش ارسال نشده و به نوعی بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد.

با توجه به این اظهارنظر می توان گفت چنانچه مراجع تصمیم گیر لیست قیمتی جدید را به شورای رقابت ارسال کنند، این شورا آستین ها را بالا زده و نسبت به بررسی قیمت های جدید محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور اقدام می کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تاکید کرد اولویت شورای رقابت تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

در حال حاضر تعدادی از محصولات خودروسازی سایپا در لیست انتظار تعیین قیمت کارخانه ای توسط شورای رقابت قرار دارند و تا زمانی که قیمت این محصولات از سوی اعضای این شورا تعیین و به سایپا اعلام نشود امکان تحویل آنها به مشتریان وجود ندارد.

منبع: اکوایران

خودرو
شناسه : 374001
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. آقای ریسی مسولین مربوطه وزارت صمت و شورای رقابت خواهشاا اجازه ندیدن خودروسازها گرون کنند اینهمه ظلم در حق مردم خدارو خوش نمیاد هرماه افزایش مگه حقوق ما کارگرهارو هرسال چند بار افزایش میدین که هرچند ماه اینهمه خودرو کاراخانه گرون میکنید بعد از چندین سال آرزوی خرید یه خودرو بهمن ۱۴۰۱ یه خودرو سورن پلاس بنزینی پیش فروش خرید کردیم ۱۰۵ میلیون گرفت ایرانخودرو اون موقع قیمت سورن ۲۴۹میلیون بود بعد عید کردن ۲۶۹ میلیون خرداد ۱۴۰۲ کردن ۳۰۰ میلیون تیر ماه ۳۳۱ الانم میخوان دوباره گرون کنن .نداریم دیگه هرچی داشتیم فروختیم پولمون نمیرسه دیگه باید انصراف بدیم گناه ما گردن باعث بانی گرونی بکی بگیم خدایا 😔 آقای ریسی کجایین ؟؟؟🤦‍♂️این بود سال مهار تورم خدارو خوش نمیاد نزارین این خودروسازها خون مردمو هرماه بمکن با این گرونیا خواهشا جلوی این ظلم و بی عدالتی در حق مردم بدبخت بگیرین 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا