ایران خودرو چراغ اول را روشن کرد؛

افزایش قیمت خودرو کلید خورد؛ پژو پارس ۶ تا ۳۴ میلیون تومان گران شد

در حالی زمزمه افزایش قیمت خودرو چند روزی است که شنیده می‌شود که حالا بر اساس اعلام ایران خودرو قیمت پژو پارس سال با افزایش ۶ تا ۳۴ میلیون تومانی همراه بوده‌است

به گزارش جهان صنعت نیوز، طی چند هفته گذشته اخباری مبنی بر افزایش قیمت خودرو منتشر شده و احتمالا طی روزهای آینده افزایش رسمی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اعلام خواهد شد.

آنگونه که گفته شده است، این افزایش قیمت خودرو ناشی دو موضوع است.

قیمت خودرو هر سه ماه بازنگری می‌شود

از یکسو آنگونه که شورای رقابت اعلام کرده، هر سه ماه یکبار قیمت‌ها بر اساس تورم مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

البته این شورا تاکید کرده که لزوما این موضوع به معنای افزایش قیمت خودرو در بازه‌های زمانی سه ماهه نخواهد بود. بلکه تنها قیمت‌ها بر اساس فرمول تعیین شده بازنگری می‌شود.

اضافه شدن استاندارهای جدید،‌ قیمت خود را افزایش می‌دهد

از سوی دیگر، از ابتدای تابستان برخی از استاندارهای ۸۵ گانه به خودروها اضافه شده است؛ استاندارهایی همچون سیستم پایداری خودرو، سنسور نور و باران و دی لایت که منجر به افزایش هزینه تولید خودروها شده است.

به عنوان مثال خودروی شاهین از ابتدای تیر ماه به سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. اما به دلیل آنکه قیمت شاهین پس از اضافه شدن این استاندارد اعلام نشده، دعوتنامه‌های جدید برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو ارسال نشده است.

بنابراین آنگونه که اعلام شده افزایش قیمت خودرو ناشی از این دو موضوع قطعی به نظر می‌رسد و تنها میزان افزایش قیمت بسته به مدل متفاوت است.

قیمت پژو پارس اعلام شد

در این میان دعوتنامه‌های ارسالی ایران‌خودرو برای متقاضیان پژو پارس طی روزهای گذشته حاکی از افزایش قیمت پژو پارس سال است. بر اساس قیمت‌های اعلام شده، این خودرو از ۶ تا ۳۴ میلیون تومان در مدل‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودرو با پژو پارس کلید خورده است. خودرویی که احتمالا با تغییرات ظاهری بدست متقاضیان برسد. (برای مشاهده تغییرات ظاهری احتمال پژو پارس اینجا کلیک کنید)

 

قیمت قدیم

قیمت جدید

میزان افزایش قیمت

پژو پارس سال

۲۶۰,۲۰۰,۰۰۰

۲۹۴,۰۰۰,۰۰۰

۳۳,۸۰۰,۰۰۰

پژو پارس سال سفارشی

۲۹۱,۱۶۰,۰۰۰

۳۰۹,۵۴۵,۰۰۰

۱۸,۳۸۵,۰۰۰

پژو پارس سال سفارشی ELX

۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰

۳۳۳,۸۹۷,۰۰۰

۶,۲۹۷,۰۰۰

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 374475
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سال سال مهارتورم است ولی عملا خوددولت بنیانگذارتورم وگرانیهایی است که درطول تاریخ بشریت بی نظیراست،۴ماه پیش میانگین ۴۰درصدبه قیمت کارخانه ای اضافه شد والان هم بازافزایش قیمت.
    این حرکت توهین به سخنان رهبری که امسال راسال مهارتورم نامیده است میباشدودهن کجی بزرگ به مردم شریف ایران است،ازابتداگفته ام ایرانخودرووسایپا دزدانی هستندکه دولت بزرگترین حامی آنان است وشورای رقابت درصدراین خیانت ودزدی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا