خدمت سربازی تغییر می‌کند؟

یوسفی گفت: روند خدمت مقدس سربازی حتما با تغییراتی مواجه خواهد شد و در این امر با نیرو‌های مسلح تعاملات خوبی شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یوسفی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد. امروز جلسه هیئت رئیسه مجلس برگزار شد و به دلیل آن که از سه شنبه وارد بررسی برنامه هفتم می‌شویم. هماهنگی‌های بیشتری صورت گرفت و از نظر کارشناسان استفاده شد. البته این جلسه حدود ۳ ساعت طول کشید. در ابتدا وارد کلیات می‌شویم. البته با تفاوتی نسبت به برنامه‌های سال‌های گذشته و اگر رای نیاورد به کمیسیون تلفیق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکیدات رهبری برای مسئله محور بودن برنامه هفتم از نکات مهم این برنامه است. دولت به آن توجه کرده است. در برنامه هفتم نکات مثبتی است. می‌توان به اصلاح قانون بانک‌داری اشاره کرد. پرداخت بدهی دولت به صندوق‌ها مثل تامین اجتماعی یکی دیگر از این نکات مثبت بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: توجه به سبد خانوار یا بیمه فراگیری که باید در کشور انجام شود. از دیگر اقدامات مجلس بود. در ۲ سال گذشته مجلس با همراهی دولت بخش عمده‌ای را حداقل در حوادث توانست بیمه کند. به این موضو ع هم توجه خوبی در برنامه هفتم شده است. توجه به حوزه سرمایه گذاری خصوصا میادین نفت و گاز و صندوق توسعه ملی از موضوعات خوبی بود. با همراهی دولت و مجلس اتفاق افتاد و هماهنگی‌های خوبی شکل گرفت.

پیش بینی می‌کنیم بودجه با تاخیر به مجلس برسد

وی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در مجلس هفته گذشته طرح ۲ فوریتی داده شد. تا تمدید برنامه ششم تایید شود. تا پایان سال این برنامه را تمدید خواهیم کرد. اگر برنامه هفتم از سال آینده اجرا شود. لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده بر اساس مواد برنامه هفتم تنظیم شود. این موضوع می‌تواند کار را برای دولت سخت کند. با توجه به تمامی اتفاقات پیش بینی می‌کنیم بودجه با تاخیر به مجلس برسد.

وی درباره جلسه فردای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش اظهار کرد. شرایط به شکلی است که وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد را از مجلس خواهد گرفت. فضا را مثبت ارزیابی می‌کنیم. به جهت آن که مجلس می‌خواهد. دولت کار خود را بهتر انجام دهد. احساس می‌کنم هاشمی فردا رای اعتماد را از مجلس کسب خواهد کرد.

یوسفی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت:. این لایحه که دغدغه مردم است باید جدی گرفته شود. این لایحه دو فوریت آن رای نیاورد و یک فوریت آن رای آورد. دغدغه مجلس و صاحب نظران و مردم اجرایی شدن آن بود. با توجه به حساسیت و ظرافت مسئله حجاب دوفوریت آن رای نیاورد. چون کمی ناپخته بود و در کمیسیون قضایی اکنون این لایحه به اتمام رسیده. برخی از مواد به صورت جدی اکنون تغییر کرده است.

قرار بر آن است که با تعامل دولت و مجلس جلساتی پیش آید

وی ادامه داد: پس از اتمام بررسی برنامه هفتم اولین دستور کار مجلس. بررسی لایحه عفاف حجاب خواهد بود.

یوسفی درباره سه شنبه‌های نظارتی مجلس گفت. حرف مردم آن بود که قانون وجود دارد، اما اگر اجرا نشود. چه کسی پاسخگو است و به این نکته در مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای شد. آن را در سه شنبه‌های نظارتی مورد توجه قرار دادیم. در سه شنبه‌های نظارتی فرآیند‌ها را توجه می‌کردیم. از وزیر مربوطه و مسئولان مربوط می‌خواستیم که توضیح دهند. قانون ابلاغ شده چرا اجرا نشده است.

وی درباره نکات منفی برنامه هفتم گفت. در برنامه هفتم تعهداتی ایجاد کردیم که منابع آن مشخص نیست. سرانه‌هایی مشخص کردیم، اما منابع آن را پیش بینی نکردیم. قرار بر آن است که با تعامل دولت و مجلس جلساتی پیش آید. این مشکلات بدون دردسر حل شود.

یوسفی ادامه داد:یکی دیگر از موضوعاتی که از تاکیدات رهبری نیز بود. بازدید‌های میدانی رئیس مجلس و نمایندگان مجلس بود. در این مجلس از مناطق محروم بازدید شد. با سفر‌های میدانی با تخصیص اعتبارات خیلی از مشکلات حل شده است.

مجلس برای مشکلات کشور برنامه ریزی داشت

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: وقتی رتبه بندی معلمان که قانونی بود. ۱۲ سال روی زمین مانده در این مجلس مصوب و در اجرا با اشکالات حاصل شد. مجلس از ابزار خود برای این اشکالات استفاده کرد. این‌ها نشان دهنده آن است که مجلس از ابزار‌های نظارتی خود نیز استفاد کرده است.

وی درباره اقدامات مجلس در فرآیند قانون گذاری گفت‌. مجلس برای مشکلات کشور برنامه ریزی داشت. مشکل اصلی مردم در حوزه معیشت است. در مسکن و خودرو که دغدغه مردم بود اقدامات موثری انجام شد. در حوزه قانون گذاری و شفافیت در بحث‌های مالیاتی که مسئله همه فعالان اقتصادی بود را مصوب کرد. یکی قانون مالیات بر سوداگری و دیگری مالیات بر مجموع درآمد افراد بود. مالیات بر خانه خای خالی که اقدام دیگر مجلس بود و انجام این مصوبات شهامت مجلس را نشان می‌داد.

حقوق سربازان را تا ۵ میلیون تومان رسانده ایم

یوسفی اظهار کرد:‌ در حوزه خودرو این مجلس هزینه زیادی داد. دلیل آن هم این بود که به حیاط خلوتی که خیلی‌ها ورود نکرده بودند وارد شد. چون ما می‌خواهیم از تمام کارگران هم حمایت کنیم، چون نمی‌خواهیم. مردم با جان و مال خود هزینه‌های ضعف صنعت خودروسازی را بدهند. در وهله اول به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بودیم و پس از آن بحث واردات خودرو مطرح شد آن هم برای مردم بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در انتها گفت: در بحث بازنشستگان و سربازی حقوق آن‌ها را با سال ۹۹ مقایسه کنید. متوجه تفاوت‌ها می‌شویم و البته بحث‌هایی هم داریم. روند سربازی تغییر کند و تعاملاتی هم با نیرو‌های مسلح داریم. بعد‌ها درباره آن صحبت می‌شود، اما اکنون حقوق سربازان را تا ۵ میلیون تومان رسانده ایم. این موضوع یکی دیگر از اقدامات موثر مجلس بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 375603
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. عراق سرباز وظیفه نداره ! همگی سربازهای آموزش دیده هستند ! خیلی از جاها حتی آمریکا _ بنده خیلیها رو میشناسم توان سربازی رو ندارند….و بهشون حق ادامه تحصیل نمیدن _ و از تمام خدمات اجتماعی محروم‌ میشن ___ این ظلمه به بیش از ۳.۰۰۰.۰۰۰ نفر ___ این تصور غلطیه که با افزایش حقوق شاهد این باشیم که همه به سربازی برن….طرف بخواد حمالی کنه یا تو یک فستفود کار کنه _ حقوقش بیش از ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیونه _ التماس تفکر _ یکی از معضلات کشور سربازیه که باید قانونش عوض بشه

  2. سربازی باید مانند سایر کشورها حرفه ای شود وسرباز زندگی خودش را بداند وحقوق ومزایای خدمت دریافت کند این روش سربازی درحال حاضر بیگاری گرفتن جوانان وبیچاره شدن انها می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا