کدام ایستگاه‌های خط ۶ مترو افتتاح می‌شود؟

آزمایش گرم ۵/۵ کیلومتر از قطعه شمالی خط ۶ متروی تهران انجام شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، تست گرم ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ مترو تهران از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار (پیش نیاز افتتاح ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار در مهرماه) -بامداد سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲- برگزار شد. 

عباس فتحعلی‌پور مجری خط ۶ مترو در این باره گفت: خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است تا به الان ۱۷ ایستگاه به بهره برداری رسیده است. تست گرم امشب محدود به حدود ۶ کیلومتر شمالی این خط از ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار است. باتوجه به برنامه ریزی انجام گرفته در مهرماه این مسیر ۶ کیلومتری که شامل ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار می‌شود را به بهره برداری می‌رسانیم. 

وی با بیان اینکه دو ایستگاه شهدای کن و کاشانی هم در این میان عبوری است که به زودی به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: عملیات ساخت این ایستگاه‌ها از سال ۸۴ شروع شده و تقریبا کار معماری و سازه در چند ساله گذشته تکمیل شده بود؛ بنابراین ما عمده کار‌های تجهیزاتی و ساختمانی را پیش بردیم. 

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه تامین مالی تکمیل این ایستگاه‌ها انجام شده و در مهرماه این ۶ کیلومتر را به اتمام می‌رسانیم، عنوان کرد: بنابراین معماری خاصی که در ایستگاه‌های جدید انجام می‌دهیم در این قسمت موضوعات ندارد. حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه این بخش است. همچنین تمامی پله برقی‌ها و آسانسور‌های این سه ایستگاه از ابتدا شروع به کار می‌کند. 

مجری خط ۶ مترو گفت: خط ۶ از ایستگاه دولت آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول ۳۲ کیلومتر به طول می‌انجامد. در ادامه نیز در نیمه دوم سال دو ایستگاه شهدای کن و آیت الله کاشانی را تقدیم مردم می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه ۴ ایستگاه میانی خط ۶ یعنی نجات اللهی، بهار شیراز، سرباز و میدان خراسان را نیز برنامه ریزی می‌کنیم تا نیمه دوم سال تحویل شهروندان تهرانی کنیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه ۱۷ شهریور که با خط ۷ تلافی دارد نیز در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

فتحعلی‌پور در پایان گفت: تست گرم یک نوع آزمایش خط است که باتوجه به قطاری که داریم مسیر تردد، برق رسانی و ریل سوم چک می‌کنیم. معمولا، چون خط گرم است بایستی برق قطع بشود و بعد مسیر جدید را برق دار کنیم و مسیر را با قطاری که برق دارد راه بیندازیم./باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 376107
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. سلام ، شهر قدس نزدیکترین و قدیمی‌ترین شهر به تهران است ، اما بدترین وضعیت را از لحاظ برق ، کیفیت آب ، آسفالت ، روشنایی معابر ، سگهای ولگرد ، مثلا”قطار تهران ، کرج ازاین شهر عبور می‌کند ایستگاهی ندارد ، چرا خط مترو هنوز در این شهر نیامده ؟ هیچ مسئولی رسیدگی نمیکند، اکثر خانه ها سند ندارد و قولنامه است، و پیگیری که میکنی میگویند: همه شهر قدس اوقافی است ، سلسال و اندی است از تهران رانده شده و به این شهر بی در و دروازه آمده ایم ، اما دریغ از فرهنگ و آداب و شهر نشینی،، چرا مردم این شهر نزدیک به تهران باید از هر گونه امکانات رفاهی بی نصیب باشند؟ مثلا” بیمارستان فوق تخصصی قاسم سلیمانی را ساختند ولی دریغ از پزشک حاذق و تجهیزات پزشکی …
    یک پزشک متخصص گوارش حاذق دائمی وجود ندارد.. خلاصه با وجود بیست دقیقه فاصله باتهران در بدترین وضعیت زندگی می‌کنیم.

  2. ایستگاه کاشانی که خیلی مهم تر هست را راه‌اندازی نمیکنن آنوقت میروند ایستگاه‌های دیگر را می‌خواهند راه‌اندازی کنن

    هر صبح و شب باید تا مسیر ایستگاه سال ستاری کلی راه باید بریم تا برسیم به ایستگاه

    نه اتوبوس دارد نه تاکسی

    تا کی باید صبر کنیم تا ایستگاه کاشانی راه اندازی بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا