بر اساس گزارش اسپید تست؛

حلزون اینترنت کندتر شد!

افت کیفیت اینترنت آنقدر واضح است که نیاز به هیچ توضیحی نیست. حتی اگر وزیر ارتباطات هر هفته در مصاحبه‌های خود بر پیشرفت زیر ساخت‌ها و بهبود سرعت اینترنت تاکید کند بازهم شرایط تغییری نخواهد کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کاهش سرعت اینترنت در گزارش اخیر اسپید تست کاملا مشهود است؛ در گزارش ماه آگوست «اسپیدتست»، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان در حالی از ۴۲.۳۸ به ۴۳.۲ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته که این رقم در ایران از ۳۳.۴۴ به ۳۱.۳۳ مگابیت بر ثانیه افت پیدا کرده است.

با این افت سرعت، رتبه ایران ۵ پله کاهش را تجربه کرده و حالا در رتبه هفتاد و دوم جهان قرار دارد. این در حالی است که امارات با سرعت اینترنت موبایل ۲۱۰ مگابیت بر ثانیه یعنی حدود ۷ برابر ایران در صدر این جدول قرار دارد.

نکته مهم این گزارش این است که با وجود تاکید وزارت ارتباطات بر تمرکز و توسعه اینترنت خانگی، سرعت اینترنت ثابت نیز در ایران کاهشی بوده و از ۱۲.۱۱ به ۱۱.۹۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

این در حالی است که میانگین سرعت اینترنت ثابت  جهان از ۸۲.۵۹ به ۸۲.۷۷ مگابیت بر ثانیه افزایش‌ یافته است.

با این کاهش سرعت اینترنت ثابت، رتبه کشور هم ۴ پله افت داشته و در رتبه یکصد و پنجاه و دوم جهان قرار گرفته است. در سطح جهان سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این سرعت برابر ۲۵۴.۶۵مگابیت بر ثانیه یعنی بیش از ۲۱ برابر ایران است.

واقعیت این است که بارها در خصوص وضعیت نامناسب اینترنت صحبت شده و تکرار یک مطلب بسیار فاجعه‌بار است. این وضعیت نشان می‌دهد که سیاستگذاران نمی‌خواهند از نگاه سلبی به وسایل ارتباطات جمعی دست بکشند.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 376146
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. تا حدودی شما هم درست گفتید و بیشترشو دروغ. .اول اینکه ایران تو کل جهان از لحاظ اینترنت رتبه ۱ رو تو اینترنت. حلزونی. داره حتی از طالبان حروم زاده دوما این ارقامی که گفتید. حداقل هم نصفشو نگفتید. ما خودمون تو مخابراتیم. و میذونیم که چقدر تو این یک سال افت داشتیم و هزاران تف لعنت میفرستن برا باعث بانیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا