آزمون ورودی سمپاد و نمونه دولتی تجمیع می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم از سال آینده یک آزمون برای ورود به مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه آموزش اظهار کرد. ماه مهر یک رخداد اجتماعی بسیار مهم دارد. مهم‌ترین رویداد اجتماعی کشور است. در این راستا خیلی کارها اتفاق می‌افتد. اول مهر را به موقع آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب در ۹۹۰ عنوان چاپ شد. فرایند چاپ کتاب‌های سال ۱۴۰۳ هم آغاز شده است. افزود: دوپنجم کاغذ کشور را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.

صحرایی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس، ادامه داد. ۲۰ هزار مدرسه شاداب‌سازی شدند. همچنین در دو سال گذشته ۲۱۵۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته‌ایم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین هر روز ۸ هزار کلاس درس ساخته‌ایم. اضافه کرد: بیش از ۵۸۰۶ مدرسه با ۹۵۰۰ کلاس درس در این دو سال ساخته شده است.

کلید حل مشکلات آموزش و پرورش در مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش به جذب ۷۵ هزار نفر در این وزارتخانه اشاره کرد. گفت: ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. ۵۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی جذب شدند.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش در مدرسه است. اظهار کرد: آموزش و پرورش در هر کشوری، آینده آن را می‌سازد. در عموم کشورهای جهان، آموزش و پرورش مسأله اول است.

صحرایی اضافه کرد: مطابق آخرین آمار، ۵۰۵ مدرسه یک نفره داریم. همچنین ۷۱۱ کلاس یک نفره و ۱۵۹۶ کلاس دو نفره داریم.

وی درباره برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس گفت. در تلاش هستیم از سال آینده یک آزمون برای سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار کنیم.

منبع: فارس

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 377240
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا