مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت پاسخ داد؛

سامانه یکپارچه خودرو تعطیل شد؛ شایعه یا واقعیت؟

در حالی طی یک هفته گذشته، شایعه تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو و تغییر فرآیند فروش خودرو مطرح شده بود که وزارت صمت این خبر را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  برگزاری مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ در حقیقت طی یک هفته گذشته اخبار متعدد و البته متناقضی از تعطیلی ابن سامانه تا عرضه محدود و فروش اقساطی خودرو منتشر شده‌است.

از تعطیلی سامانه تا فروش اقساطی

برخی اخبار حاکی از این است که به دلیل عدم استقبال مردم از مرحله دوم و موج انصراف‌های گسترده دیگر عرضه خودرو در این سامانه موضوعیت ندارد و فروش خودرو به خودروسازها واگذار خواهد شد.

در نقطه مقابل برخی از خبر از آغاز فروش اقساطی خودرو در سامانه می‌دهند. برخی دیگر می‌گویند که مرحله سوم برگزار خواهد شد اما تنها با حضور خودروسازان خصوصی و ایران خودرو و سایپا در این مرحله حضوض نخواهند داشت.

سامانه یکپارچه خودرو تعطیل می‌شود؟

با این وجود، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت خبر تعطیلی سامانه خودرو را تکذیب کرد. توکلی ضمن تاکید بر این‌که فروش محصولات خودروسازان داخلی همچنان بدون کوچک‌ترین مشکل و تغییری، بر بستر سامانه یکپارچه در حال انجام است، افزود: پس از این هم فروش خودرو طبق همین فرایند پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به این‌که وزیر صمت بعد از این اظهار نظر بارها توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد اما رسانه‌ها توجه نکردند، افزود: نکته‌ای که وزیر صمت به آن اشاره کرد این بود که شورای رقابت بر اساس قانون، مسئولیت تنظیم بازار خودرو را بر عهده دارد و مطابق دستورالعملی که وضع کرده در این زمینه عمل می‌کند.

مطابق یکی از بندهای همین دستورالعمل نیز خودروسازان موظف به عرضه تولیداتشان در سامانه یکپارچه خودرو هستند و این امر کماکان بدون هیچ تغییری در حال انجام و تعهدات سامانه پابرجاست.

مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت، بر سیاستگذاری یکپارچه در زمینه فروش خودرو تاکید کرد و افزود: بین شورای رقابت و وزارت صمت خلأ یا افتراقی وجود ندارد، وزارت صمت در این شورا نماینده دارد و در آن فرایندی کاملا همگام و همراه در خصوص فروش خودرو طی می‌شود.

مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو چه زمانی برگزار می‌شود؟

توکلی درباره جزئیات و زمان احتمالی سومین مرحله فروش یکپارچه خودروهای داخلی نیز گفت: زمان دقیق شروع ثبت‌نام مرحله سوم هنوز مشخص نیست. اما طبق فرآیندی که تا به‌ حال جاری بوده باید ابتدا ظرفیت‌های خالی خودروسازان اعلام و قیمت‌ها مطابق دستورالعمل گرفته شود. سپس جزئیات ثبت‌نام مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو اعلام خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 377743
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. اینست حمایت از حقوق مصرف کننده در ایران!!!و با اون قیمتهای فضایی!!شاهین اتوماتیک با موتور پراید۶۲۵میلیون،،،چرا!!؟؟؟مردم نخرید تا خودشان به التماس بیوفتن…

  2. سایپاچه کلاه بزرگی سرمشتریانش گذاشت ۱۰۰میلیون تومن فقط وام که بایدصدوپنجاه به بانک پس بدم برای قرعه وگرونی شاهین که نه میتونیم بخریم هم امتیازازدست رفت هم کلی بدهی به بانک واقعا دستتون دردنکنه عوامل سایپاخدااجرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا