ساخت مسکن ملی با سیمان و فولاد قیمت مناسب

وزیر راه و شهرسازی از وعده توزیع انبوه سیمان و فولاد با قیمت مناسب به سازندگان مسکن ملی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از بدو ورود ابراهیم رئیسی به دولت. سیاستگذاران حوزه مسکن در تلاش برای تحقق وعده «ساخت یک میلیون مسکن در سال» رئیسی بودند. وعده‌ای که هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. در جریان اجرای این وعده پروژه نهضت ملی مسکن که در دوره‌های قبل نام های دیگری داشت کلید خورد. پروژه‌ای که هر دوره با مشکلی مواجه است. برهمین اساس چندی پیش رئیسی ضرب‌الاجلی برای برخورد با بانک‌های متخلف در تسهیلات مسکن تعیین کرد. سپس محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برای تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن دستوری صادر کرد.

البته رئیسی پیش از این هم درخصوص کاهش قیمت تمام شده مسکن به وزارت راه و شهرسازی دستور داده بود. دستوری که به دنبال آن توافقاتی بین وزیر راه و شهرسازی با وزرای اقتصاد و صمت در راستای تامین سیمان و فولاد شکل گرفت.

بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه می شوند

مهرداد بذرپاش درباره این توافقات گفت. با مذاکراتی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت صمت انجام داده، مقرر شد. وزارت صمت مسئولیت یابد تا سیمان و فولاد با قیمت مناسب در اختیار پروژه نهضت ملی قرار بگیرد. قطعا اثر مناسبی در قیمت خواهد داشت.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بذرباش تاکید کرد. مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت. تا بتوان بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کرد.

منبع: اکو ایران

مسکن
شناسه : 378348
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. سیمان و فولاد را با قیمت یارانه ای در اختیار مسکن ملی قرار دهید خیلی خوب است اما دولت برای اینکه طرح نهضت ملی مسکن موفق و نتیجه دلخواه را بدهد باید با دادن زمین و پروانه و نقشه و کارشناس رایگان و مصالح یارانه ای و وام دراز مدت کم بهره نیازمندان پنج دهک اول جامعه را صاب خونه کند اما این در حالی است که من در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردم تا الان ۲۰۰ملیون پول پرداخت کردم ولی بنیاد مسکن که سازنده واحد های ما است میگه ۲۰۰ملیون شما تا الان هزینه زمین و پروانه و نقشه و کارشناس شده است یعنی شما تا الان هیچ پولی ندادید و اگر ۱۳۰ملیون الان پرداخت نکنید حذف میشین چرا دولت با سازندگان و پیمان کار همکاری نمیکند که آنها مجبور بشن برای یک آپارتمان ۷۰متری ۲۰۰ملیون را فقط هزینه زمین و پروانه و نقشه و کارشناس کنند مشخص است اینجوری قیمت تموم شده مسکن افزایش پیدا میکند و افراد نیازمند واقعی یعنی پنج دهک اول نمیتوانند چنین پولی را پرداخت کنند و حذف میشن و دلالان و سرمایه داران صاب چندین خانه میشن بیایید کارشناسی شده در طرح نهضت ملی مسکن عمل کنید تا نیازمندان و محرومان و مستاجران بازنشستگان و کارگران صاب خونه شوند نه دلالان و سرمایه داران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا