طرح توزیع نهاده چیست و چگونه اجرا می شود؟

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرای طرح توزیع نهاده مدت‌دار برای تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر از اواسط مهر خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فرشید ذبیحی اظهار داشت: جامعه عشایری کشور، سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند. سهم استان تهران از این میزان تولید سالانه، حدود هفت درصد است. سالانه یک سوم از تولید گوشت قرمز استان را بر عهده دارند.

جامعه عشایر استان تهران با دارا بودن ۷۰۰ هزار رأس دام سبک از عمده تولیدکنندگان گوشت قرمز هستند. پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار رأس دام عشایر زیر پوشش تولید قراردادی قرار گیرند.

ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور، افزود. اجرای این طرح از سالیان گذشته در استان تهران کلید خورده. در سال جاری نیز عرضه نهاده مدت‌دار (چهار ماهه) توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان به دامداران عشایر در دستور کار قرار دارد.

کوچ پاییزه ۲ ماه طول می کشد

وی اضافه کرد: این طرح توسط شبکه تعاونی‌های عشایری استان در قالب انعقاد قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام استان و با نظارت امور عشایر و معاونت جهاد کشاورزی استان اجرا می‌شود.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به کوچ پاییزه عشایر این استان گفت. این کوچ ۲ ماه طول می‌کشد. در این کوچ اغلب دام‌های عشایر هستند که در حال پیمودن به مناطق گرمسیر استان هستند.

ذبیحی ادامه داد: مسیر کوچ مناطق گرمسیر با توجه به خشکسالی‌ها چند سال اخیر آبرسانی سیار و تامین آب ویژه دام‌ها با قوت انجام می‌شود. این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در مصلای تهران

وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر سراسر کشور در مصلای تهران گفت. این نمایشگاه در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود. جامعه عشایری استان تهران در کنار عشایر سایر استان‌های کشور حضور دارند. از مردم دعوت می‌شود از این نمایشگاه دیدن و با زندگی جامعه روستایی و عشایر آشنا شوند.

۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده. دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت. فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است. حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

منبع: ایرنا

کشاورزی
شناسه : 379359
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. در حالی که بهترین ماشین های وارداتی در حال ورود به کشور هستند، ثبت نام برای خودرو ایرانی که با ورود خودروهای وارداتی قیمت هایشان میشکند دیوانگی محض است، من ننتظر خودروهای وارداتی هستم و حتی خودروی ایرانی خودم رو فروختم

  2. یه طرح چرت و پرت دیگه که کلی دزدی و اختلاس توشه خداشاهده ۲سال قبل که نهاده دولتی میگرفتم پر تا پرش پوست بادام پسته و گردو به عین چشم خودم دیدیم نکنید با این طرحها راه ب جایی نخواهد برد قیمت دستوری بلای جان نیمه جان تولیدات دامی است این انگشت شماری که از دامدار مونده بذارید بمونه بفهمید مثل اون وزیر بیسواد که میگفت دامدار هیچیم گیرش نیاد با ضرر تولید میکنه به این وزیر باید چی بگی هر کی کسب و کاری راه میندازه دوست داره به سود برسه و اگر ضرر داد تعطیل میکنه مغز خر که نخورده افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا