خرید گندم امسال از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد خرید داشتیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید سعید راد شامگاه ۱۴ مهرماه در اختتامیه جشنواره ملی نان در کرمان با اشاره به خودکفایی کشور در بخش خبازی اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد خرید داشتیم و میزان واردات ما در گندم را نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داده و این مهمترین موفقیت دولت در دو سال اخیر است.

وی افزود: از کاشت گندم تا تبدیل آن به نان حاصل عملکرد زنجیره‌ای بالغ بر هشت میلیون نفر است که قوت حدود ۹۰ میلیون نفر را تامین می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: علاوه بر گندم، در سفره غذایی مردم توانستیم در بحث روغن، شکر خانوار و برنج نقش مثمر ثمر داشته باشیم و نگذاشتیم افزایش قیمتی در این سه کالا با وجود افزایش نرخ ارز به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آرد کامل بیشترین همکاری را با نانوایی‌ها و کسانی که پیگیر آرد کامل بودند، داشتیم و در بسیاری از استان‌ها نانواییها و کارخانه‌هایی که نان و آرد کامل دارند، مشخص شده‌اند.

در این مراسم، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز گفت: برگزاری جشنواره نان یک کار ذوقی بود و باعث نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شد.

او با بیان اینکه کودکان از این طریق با انواع نان و نحوه تولید آن آشنا می‌شوند، اظهار کرد: امیدواریم دبیرخانه جشنواره ملی نان در کرمان نهادینه شود و سال‌های بعد در سطح کشور جشنواره استانی گسترده‌تر برگزار شود و منتخبین آن در جشنواره ملی شرکت کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این جشنواره باعث تنوع زیاد نان در کشور می شود، تصریح کرد: در عمده شهرهای ما نان قوت غالب مردم است و در سبد خانوار نقش دارد.

ایسنا

کشاورزی
شناسه : 379895
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. خداوندلعنت کنه اونی که کشاورزوکشاورزی روبه نابودی کشاندامسال انشالله آخرین سالی است که خریدگندم به ده میلیون تن رسیده کاش کسی بودکه حق ماروازاینامیگرفت وایناحساب پس میدادن فقط واگذارین به خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا