وزیر اقتصاد خبر داد؛

فولاد و سیمان در بورس کالا ماندنی شدند

خاندوزی گفت: جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولا از بورس کالا و استفاده از ظرفیت بورس کالا برای اصلاحات مدنظر راه و شهرسازی است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید احسان خاندوزی گفت: در حوزه اقتصادی بین تیم دولت انسجام وجود دارد. وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه هایی در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم درک می کنیم. علت ورود برخی از کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت. قبل ورود این محصولات به بورس کالا دلالان به این حواله ها داشتند با واسطه گری های غیر مولد سودهای کلان دریافت کردند و تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف و شفافیت شفاف بود.

خاندوزی ادامه داد: بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاصا ایجاد می کند. به عنوان مثال از طریق بستن کدهای خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کادب را می‌گیرد می‌توانیم اعمال مدیریت کنیم

وزیر اقتصاد در پایان بیان کرد: بنده هم شخصا به وزیر راه گفتم و هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که بورس کالا کاملا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت و همچنین دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در چارچوب ساز و کار بورس کالا پیش ببرد.

منبع: سنا

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 380819
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. باز هم غول های سیمان و فولاد برنده شدن و دولت نتوانست بر انها نظارتی داشته باشد.. به داد مردم برسید اقای خان دوزی با شعار و بازی های سیاسی مردم رو بیچاره کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا