زمین مسکن‌های حمایتی مشخص شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا شرایط ساخت مسکن در اراضی غیردولتی فاقد کاربری مسکونی برای اجرای طرح های حمایتی ساخت مسکن را تعیین کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز قرار داشت.

بهارستان‌نشینان در این جلسه با بند (ت) ماده ۵۰ لایحه مذکور از مجموع ۲۰۳ نمایده حاضر در جلسه با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع، موافقت کردند.

بر اساس ماده ۵۰، به منظور زمینه سازی و تسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای افراد فاقد مسکن. در راستای ارتقای کمّی و کیفی سکونت و در اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰/۵/۷ وزارت راه و شهرسازی مکلف است. اقدامات زیر را در طول برنامه انجام دهد.

براساس بند (ت) ماده ۵۰ لایحه مذکور؛ از طریق توافق با مالکین اراضی غیردولتی فاقد کاربری مسکونی با رعایت ماده (۸) قانون جهش تولید مسکن نسبت به تأمین زمین برای اجرای طرح های حمایتی ساخت مسکن یا احداث شهرک های مسکونی توسط بخش خصوصی. تعاونی و عمومی غیردولتی با اولویت تعاونی های مردمی و با رعایت ضوابط وزارت راه و شهرسازی اعم از رعایت سرانه های شهری و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز و سایر قوانین و مقررات اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند شامل دامنه کاربرد و شیوه توافق با مالکین اراضی غیردولتی ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه می شود. به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رسد.

لازم به ذکر است. مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور برای تبدیل شدن. به قانن نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

منبع: تسنیم

مسکن
شناسه : 381601
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا