ذخیره آب سدهای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هنوز وضعیت سدهای تهران به‌خصوص سدهای شرق تهران مطلوب نیست؛ بنابراین مدیریت مصرف باید همچنان در اولویت باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «حسام خسروی» افزود: سدهای تهران شامل لار، لتیان و ماملو، امیرکبیر و طالقان نسبت به سال گذشته که سال سختی بود ۴۰ میلیون مترمکعب کاهش ذخیره دارند.

وی ادامه داد: این وضعیت در سدهای شرق تهران شامل لار، لتیان و ماملو بدتر هم هست و اگر این روند ادامه داشته باشد روزهای سختی برای تأمین آب خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: بر همین اساس چند پروژه تأمین آب برای شرق تهران طراحی شده تا اگر مشکلی ایجاد شد کار آبرسانی با وقفه روبرو نشود.

خسروی گفت: این پروژه‌ها در قالب سه طرح مهم است تا اگر در اثر حادثه‌ای و یا باتوجه‌به ذخیره سدها مشکلی ایجاد شد مردم بی آب نمانند.

وی بر ضرورت رعایت مدیریت مصرف از سوی عموم مردم تأکید کرد و گفت: طرح برخورد با مشترکان بد مصرف آب همچنان در دستور کار آبفای استان قرار دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: سال گذشته با همکاری خوبی که مردم داشتند توانستیم ۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

خسروی افزود: گرچه پیام‌های خوبی در باره تداوم بارش‌ها در کشور داریم؛ اما همچنان نیاز به همراهی مردم داریم تا بتوانیم نیازهای آبی را برطرف کنیم.

وی به حادثه‌ای که شنبه شب برای خط انتقال آب خام از کرج به تهران اشاره کرد و گفت: اهمال‌کاری پیمانکار شرکت گاز سبب آسیب واردشدن به خط انتقال آب از کرج به تهران شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: کار برطرف‌کردن مشکل ایجاد شده از همان دقایق نخست آغاز شد و با اقدام‌های انجام شده اجازه ندادیم برای تأمین آب مردم مشکلی ایجاد شود.

خسروی افزود: ذخیره‌سازی خوبی که در مخازن تهران داشتیم سبب شد مردم متوجه این مشکل نشوند و کار بازسازی قبل از صبح روز یکشنبه به پایان رسید.

ایرنا

محیط زیست
شناسه : 381942
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. داره باران میاد ولی بعید میدونم تهران دیگه مشکل کم آبی نداشته باشه با این وضعیت سیل جمعیت که هر روز از شهرستانها وارد تهران میشه معلوم هست چه خبره مسئولین همه در خواب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا