انسیه خزعلی: حتی بیمارستان های خصوصی باید بیمه ناباروری را اجرا کنند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد که همه بیمارستانها موظف به اجرا و پذیرش بیمه ناباروری هستند در غیر این صورت مجوز فعالیت آنها لغو می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، انسیه خزعلی پنجشنبه شب در جمع خیران سلامت خراسان رضوی در مشهد خطاب به حاضران افزود. اگر این قانون در جایی اجرا نمی شود اطلاع دهید تا پیگیری کنیم. حتی بیمارستانهای خصوصی وظیفه دارند بیمه ناباروری را اجرا کنند.

وی همچنین گفت: سال گذشته ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. ایران جزو نادرترین ها کشورهایی است که از نظر بیمه سلامت و پوشش دهی بیمه درمان. به خصوص در روستاها و مناطق محروم عملکرد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در موضوع حمایت از پایداری خانواده طرحهای مختلفی داریم. اظهار کرد: پیگیر تامین اعتبار برای اجرای این طرحها هستیم. تا رایگان به جامعه هدف خدمات ارایه دهد.

معاون رییس جمهور همچنین گفت. در مجامع بین المللی، ایران رتبه اول را در جنبه خدمات دهی به خصوص در موضوع بهداشتی برای افراد غیر ایرانی کسب کرده است.

کلات در همسایگی ترکمنستان

خزعلی همچنین در سفر به خراسان رضوی با حضور در اختتامیه “همایش ظرفیتها و محدودیتهای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری” در شهرستان کلات اظهار کرد. صنایع دستی کلات خراسان رضوی قابلیت ثبت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان کلات به سبب تلاش برای حفظ میراث و دستاوردهای گذشتگان خود شایسته تقدیرند. گفت: نواربافی، ابریشم بافی و گلیم آغداش سه محصول کلات که ۲ مورد آن به تازگی ثبت ملی شده اند. ظرفیت جهانی شدن دارد.

خزعلی با تاکید بر حمایت از این گونه آثار گفت. تامین ضامن کارمند برای اخذ تسهیلات بانکی عشایر مشکلی است. باید راهکار جایگزین آن تعریف شود.

شهرستان مرزی کلات در همسایگی ترکمنستان با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: ایرنا

بانک و بیمه
شناسه : 382764
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا