کمبود نیروی محیط بان برای نبود تجهیزات

موسوی گفت: حدود ۱۴ روز محیط‌بانان مورد آموزش قرار می‌گیرد تا نه تنها نسبت به علم مجهز شوند بلکه در طول ۳۰ سال خدمت بتوانند از خود دفاع کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محیط‌بانان افرادی هستند که جان خود را کف دست گرفته اند. وارد میدان شده اند تا از عرصه های طبیعی وطن دفاع کنند. اما مشکلات فراوانی سد راهشان شده است.

سختی کار و مشکلات محیط‌بانان موجب شده است. افراد کمتری داوطلب شوند به همین دلیل با کمبود نیرو مواجه شده ایم.

سید ابوالقاسم موسوی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد. این مجموعه فرهنگی علمی افرادی که مشتاق فعالیت در حیطه محیط بانی هستند. حضور پیدا می‌کنند.

او در ادامه گفت: برای محیط بانان یک سری دوره‌های پودمانی داریم. مقطعی و در دو هفته انجام می‌شود. تمام دروس محیط زیستی که لازم است را آموزش می‌بینند. امور انتظامی و نحوه بکارگیری سلاح گشت و پایش بازرسی جزو دروس مورد آموزش هستند. علاوه بر این‌ها مسائل حقوقی و قضایی را هم به محیط بانان آموزش می دهیم.

آموزش‌های حضوری بعد از پایان شیوع کرونا

موسوی بیان کرد: این دروس موجب می‌شود که نه تنها به علم مجهز شوند. بلکه در طول سی سال خدمت بتوانند از خودشان دفاع کنند. این آموزش‌ها مستمر بوده و هر از گاهی چنین آموزش‌هایی مجدد برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: سازمانی که ۱۴ -۱۵ حوزه تخصصی دارد. باید از این موارد آموزش‌ها داشته باشد. تا نسبت به جهان بیرون خود بروز و مجهز شود. آموزش‌های حضوری را بعد از پایان شیوع کرونا شروع کردیم. تقریبا آموزشکده ما خالی نمی شود. دائما در حال تدریس و آموزش است.

موسوی تصریح کرد: از تمام نقاط مختلف کشور داوطلب داریم. تقریبا هر دو یا سه سال یک بار حضوری برایشان کلاس برگزار می‌کنیم. می‌توانند آموزش ببینند. در صدد این هستیم که بتوانیم شرایط را در شهر‌ها و شهرستان‌های مختلف برای داوطلبان ایجاد کنیم. بتوانند در محل زندگی خودشان آموزش ببینند. مربی‌ها بتوانند در شهر‌های مختلف حضور پیدا کرده. به صورت میدانی افراد داوطلب را آموزش بدهند.

مشکلات آموزش محیط‌بانان

او گفت: خوشبختانه اکثر محیط بانان طیف جوان هستند. تحصیل کرده به همین دلیل در دوره‌ها نمرات خوبی را دریافت می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود دیگر برایشان دوره را تکرار نکنیم. امتیاز قبولی دروس از ۱۰۰ است. در صورتی که پایین‌تر از ۷۰ شدند مجبورند دوره را مجدد طی کنند. البته بیشتر داوطلبانان نمره پذیرش را می‌گیرند.

وی به مشکلات موجود در مسیر آموزش هم اشاره کرد. گفت: همیشه در آموزش بحث هتلینگ وجود دارد. زیرا هزینه بر بوده و مشکل بودجه داریم و نمی‌توانیم به راحتی تعداد مورد نیاز را تربیت کنیم. همین موضوع موجب می‌شود با کمبود نیرو رو به رو شویم.

وی افزود: در حال حاضر تنها با فراهم کردن تنها ۱۰۰ تخت در آموزشکده توانستیم به محیط بانان آموزش دهیم. البته باید تجهیزات بهتری برای آموزش داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محیط زیست
شناسه : 382771
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

    1. جاسوس درآمدن محیط زیستی ها از سیر تا پیازشون
      و اینکه همیشه در دولتهای اصلاحات ریس محیط زیست کارمند سفارت فرانگلیس است !!!! این مسئله محیط زیست رو زیر ضربه میبرد ، ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا