پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی مهر

فعال بازار طلا گفت: قیمت انواع سکه و طلا در هفته پایانی مهرماه نوسان جزئی داشت که در نتیجه آن تقاضا نیز کاهش یافت و آرامش بربازار حکمفرما بود. پیش‌بینی می‌شود این روند تا اواسط هفته ادامه داشته باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «محمد کشتی‌آرای» درباره تحولات بازار طلا در آخرین روزهای مهر اظهار داشت. هفته گذشته اخبار خاورمیانه قیمت طلا و فلزات دیگر را تحت تاثیر قرار داد. بهای جهانی طلا با افزایش همراه بود.

وی افزود: در هفته آخر مهره بهای انس جهانی طلا ۱۷ دلار افزایش یافت. به یک‌هزار و ۹۵۰ دلار رسید و این افزایش جهانی موجب نوساناتی در بازار داخل شد. اما در مقابل نرخ ارز که پیش از این سیر صعودی داشت. دوباره کاهش یافت و با تعدیل به نرخ اولیه ارز بازگشت.

به گفته این فعال بازار طلا، تعدیل نرخ ارز باعث شد. قیمت طلا فقط ۱.۵ تا ۲ درصد نوسان داشته باشد. تقریبا می‌توان گفت که قیمت‌ها ثبات داشت.

وی بیان‌داشت: در مجموع می‌توان گفت هفته پایانی مهر با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه. افزایش بهای انس جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز در بازار طلا آرامش نسبی برقرار بود و سطح داد و ستدها نیز کاهش داشت. کاهش معاملات موجب ثبات قیمت‌ها شده بود.

کشتی‌آرای اظهار داشت: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت. سکه طرح جدید بدون تغییر قیمت معاملات را به پایان رساند.

کاهش قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی

وی ادامه‌داد: نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند. و این ریزش قیمت نشان از کاهش تقاضا در بازار برای خرید طلا و سکه است.

این فعال بازار طلا گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده تحت تاثیر افزایش بهای انس جهانی طلا ۵۵ هزار تومان رشد داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی اظهار داشت: نوسانات جزئی قیمت انواع سکه و طلا حاکی از ثبات بازار طلا بود. موجب کاهش تقاضا هم شد. این افت تقاضا باعث شد حباب سکه هم ۲۰۰ هزار تومان کم شود. در محدوده پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی بماند.

کشتی‌آرای گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بهای انس جهانی در محدوده یک‌هزار و ۹۵۰ دلار باقی بماند. تحولات سیاسی پیش از این بر قیمت طلا تاثیری نداشته باشد. تا روز دوشنبه قیمت‌ها در این سطح باقی بماند.

منبع: ایرنا

طلا و ارز
شناسه : 382787
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا