گرانی دارو و درمان به معضل جدی بازنشستگان و کارگران تبدیل شده است

این روزها بازنشستگان و کارگران از گرانی دارو سخن می گویند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، گرانی دارو و درمان یک معضل بسیار جدی‌ست به خصوص برای خانواده‌هایی که منبع درآمدِ لایزال ندارند. حیات و ممات‌شان به حقوق مزدبگیریِ ناچیزی بند است. که آخر هرماه به حساب‌شان واریز می‌شود.

براساس آمارهای رسمی، کارگران و بازنشستگان در سال قبل و در حالیکه هنوز گرانی و کمبود دارو به اندازه‌ سال جاری تبدیل به موضوعی حاد نشده بود. حداقل ماهی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرج دوا و درمان کرده‌اند. این در حالیست که ۶۰ درصد این خانوارها، در سال قبل فقط ۶ میلیون تومان یا کمی بیشتر حقوق ماهانه داشته‌اند.

فردی که ۳۶ تا ۴۸ میلیون درآمد ماهانه دارد. خیلی راحت می‌تواند ۴ میلیون تومان برای درمان بپردازد. احتمالاً ۴ برابر کارگری که با سختی ماهی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه‌ی درمان می‌کند. سلامت و بهداشت خانواده‌ی خود را تضمین کند.

درمان طبقاتی و کالایی شده

دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری در این خصوص گفت: بازنشستگان بسیاری هستند که دیگر مدتهاست سراغ دوا و درمان و دکتر نمی‌روند. با گران شدن هزینه‌های دارو و درمان، بازنشستگان به راهکارهایی مثل “خود درمانی” روی آورده‌اند؛ دیگر در توانشان نیست که بروند و بیماری‌هایشان را معالجه کنند.

مرادی فعال کارگری گفت: درمان طبقاتی و کالایی شده؛ برخورداران و خواص از بهترین داروها و خدمات درمانی برخوردارند. ولی برای فرودستان و نود و نه درصدی‌ها، خرید داروهای ساده یا مثلاً پرکردن یک دندان کرم‌خورده چیزی شبیه یک کابوس است.

منبع: رکنا

اقتصاد کلان
شناسه : 383320
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

    1. من بازنشسته هستم واقعا نمیدونم با گرانی دارو و دکتر چکار کنم همه دارو ها ازادن ما که در سن بالا هستیم خیلی نیاز به درمان ودارو داریم واقعا خدا خوش نمیاد اذیت نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا