بعد از گندم نوبت به کلزا رسید: پرداخت مطالبات به زودی!

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در آینده نزدیک مطالبات یک هزار میلیارد تومانی کلزاکاران کشور پرداخت می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سعدالله منصوری اظهار داشت. پرداخت مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی گذشته یکی از مهمترین حمایت ها از کشاورزان بود.

وی توضیح داد: قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی کلزا در آغاز سال زراعی گذشته ۲۲ هزار تومان تعیین شد. با بررسی های صورت گرفته این قیمت به ۳۰ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت. اکنون کلزاکارانی که محصول خود را تحویل داده اند. در انتظار پرداخت این مابه التفاوت ۸ هزار تومانی بابت فروش و تحویل هر کیلوگرم از کلزای خود هستند.

منصوری تصریح کرد: افزایش ضریب خوداتکایی در تولید روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیازمند حمایت مسئولان از تولید دانه های روغنی است. وی تامین نهاده های تولید و خرید به هنگام و مناسب دانه های روغنی را از جمله حمایت های موثر برشمرد.

شاهد رشد و شتاب در روند تولید دانه های روغنی در کشور باشیم

منصوری در عین حال ابراز امیدواری کرد: مابه التفاوت قیمت کلزا نیزبه زودی به کشاورزان پرداخت شود. وی با بیان این که نیاز کشور به روغن خوراکی سالانه بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون تن است. اظهار داشت: ۹۰ درصد روغن خوراکی از طریق واردات و ۱۰درصد از طریق تولید دانه های روغنی در داخل کشور تامین می شود.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشورهایی که امروزه جزو بزرگترین تولیدگان دانه های روغنی هستند. بیش از یک قرن در زمینه کشت و تولید این محصولات مطالعه و بررسی کرده اند. در حالی که ایران به صورت جدی حداکثر سابقه بیش از سه دهه در تولید دانه های روغنی دارد . وی ابراز امیدواری کرد. با بکارگیری روش های علمی و برنامه ریزی های دقیق و درست شاهد رشد و شتاب در روند تولید دانه های روغنی در کشور باشیم .

منبع: تسنیم

کشاورزی
شناسه : 384521
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. من چن سالدهس از کلزا کاران اذربایجان غربی هستم توانستم به روشی مناسب تناژ برداشت کلزای خود را تا چهار تن برسانم ولی با این که دولت و جهاد کشاورزی متولی این امر نتوانسته پرداخت ها ومطالبات نا را به وقت خود بدهد از این پس به هیچ عنوان کلزا نخواهم کاشت

  2. کلزا نکارین همه حرفهای دولتی ها دروغ از اب در امد پنج ماه هم پول یک کشاورزو نگه میدارن هزینه کاشت داشت برداشت کلزا رو میدانید چقدر در سطح یک هکتار هست تا کی محتاج وبا منت دیگران بکاره کشاورز دولت به وقتش پول کلزارو پرداخت نکته

  3. چرا دولت پول کلزا کاران را پرداخت نمیکنه بزودی کی چرا کشاورز زحمت کش رو اذیت میکنین خدا را خوش نمیاد مسعول بی عرضه پرداخت هارو زود شروع کن سفره کشاورزان تنگ بود دارین خالیتر میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا