طرح تبدیل تارا؛ ۱۸۵ میلیون بیش‌تر بدهید، دو هفته ای خودرو بگیرید!

گفته می‌شود که شرکت در طرح تبدیل تارا برای متقاضیان مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو اختیاری است اما این موضوع با نقاط مبهم زیادی همراه است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اخیرا ایران خودرو با ارسال پیامی به متقاضیان خودروی تارا دستی ۵ دنده در مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲، فراخوان طرح تبدیل تارا معمولی به تارا پلاس را صادر کرده است. موضوعی که با اعتراض خریداران همراه شد؛ چرا که شرکت در این طرح تبدیل منجر به افزایش ۱۸۵ میلیون تومانی برای متقاضیان می‌شود.

در حقیقت قیمت تارا برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو حدود ۳۹۵ میلیون تومان است اما قیمت تارا پلاس ۶ دنده‌ای حدود ۵۸۰ میلیون تومان است.

طرح تبدیل تارا ؛ نمایندگی: اجباری، ایران خودرو: اختیاری

هر چند در در پیام ارسالی از سوی ایران خودرو عبارت « در صورت تمایل به دریافت این خودرو …» آماده است اما برخی از خریداران عنوان می‌کنند که در تماس با نمایندگی با این پاسخ روبرو شده اند که اگر در این طرح شرکت نکنید، اولویت شما در سامانه یکپارچه خودرو از بین می‌رود.

با این وجود ایران خودرو تاکید کرده که شرکت در طرح تبدیل تارا اختیاری است اما شرکت در طرح تبدیل یک امتیاز ویژه دارد!

امتیاز ویژه برای مشارکت کنندگان طرح تبدیل تارا

آنگونه که روابط عمومی ایران خودرو اعلام کرده مشتریان در صورت انتخاب و مشارکت در فراخوان طرح تبدیل تارا پلاس، خودرو را ظرف دو هفته تحویل خواهند گرفت. اما در صورت عدم انتخاب، اطلاع‌رسانی لازم متعاقبا انجام خواهد شد.

بر این اساس ایران خودرو اعلام کرده که اگر در این طرح شرکت کنید و ۱۸۵ میلیون بیش‌تر بدهید، خودروی خود را دو هفته ای تحویل خواهید گرفت.

دست بالای خودروساز در سامانه یکپارچه خودرو

نکته دیگر این ماجرا، عدم عقد قرارداد میان خودروسازان و مشتریان سامانه یکپارچه خودرو است. در عمل خودروسازان می گویند که قراردادی را بر اساس قانون با مشتریان ندارند و به دلیل اینکه وجهی از مشتری دریافت نکرده اند، می توانند طرح های جایگزین را به متقاضیان ارائه دهند و در صورتی که مشتری خواست، از این طرح ها استفاده کند. اما اگر از طرح های تبدیل استفاده نکرد، ما (یعنی خودروساز) مسئولیتی نداریم که به خاطر بدون هیچ قراردادی با مشتری خودروی مورد نظر آن را تولید و به او تحویل دهیم.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 384993
لینک کوتاه :

۹ دیدگاه

  1. واقعا متاسف هستم برای مسئولین چرا که وقتی از مردم مبلع ۱۰۰ میلیون تومان گرفتن ثبت نام برای خودوساز ها انجام شود چرا هیچ خودرو سازی اعتراض نکرد ولی الان میکن دادن خودروی ثبت نامی به خودرو ساز ربطی نداره یغنی چی چرا دولت مداخله نمی کنه تواین آشوته بازار خودرو ودر ضمن اگه ایران خودرو راست میکه ومیخواهد مردم راضی شوند به جای خودروی تارا پلاس . خودروی فول تارا v3 رو با این قیمت بالا ۵۸۰ میلیون به ثبت نامیها بدهد این درسته…

  2. التماس نکن چون مردم دیگه انقدر پول ندارن حالا هی گرون کن کاه ویونجه دو خودرو ساز زیاد شده بود لگد زدن به روزی خودشون من که انصراف دادم خیلی پستین

  3. واقعا متاسفیم برای خودرو سازان . در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته ؟ سوار بر اسب شدن کسی هم جلودارشان نیست می‌تازند و قیمت رو بالا می‌برند خداوند ازشون نگذرد انشالله اون کارگاه‌های سرهم کننده خودرو آتش بگیره که خیال همه مردم راحت بشه

  4. سلام چه به ما این ماشین رو به قیمت قبل بدن چه ندن میگذره ولی شما ها که ادعای ایمانتون میشه و مثل
    آمریکایی ها و اسرائیلی ها نیستین بدونین این حق الناسه من که نمی‌گذرم

    1. با چه امیدی یکسال متظر یه ماشین بودیم پولشو به زور جور کردیم اونم یه دعفه ۱۸۰ میلیون گرون شد مجبورم انصراف بدم هر شب یه خوابی میبینن یه شب بیدار بشن ببین همه چی بهم ریخته

  5. دوستم میگفت شاهین بهتره
    کارخونه کمتر اذیت میکنه
    وقتی ثبت نام کردم قیمت سایت زده بود ۲۹۰ میلیون
    خوب گفتم دارم میخرم
    وقتی پیامک بعد شیش ماه اومد همون ماشین به دو برابر قیمت فهمیدم کجا زندگی میکنم

    کجای دنیا واسه خریدن ماشین باید برنده قرعه کشی باشی امام زمان خودت بیا وقتشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا